אין חוקים ברשת? ה"צלף" –  "נגיע לכל אחד בעולם שקורא לרצח יהודים"

israelה"צלף" נלחם באנטישמיות: מערכת חדשנית ומקורית שפותחה בתקופה האחרונה על ידי ההסתדרות הציונית העולמית לטיפול ומיגור האנטישמיות  בעולם בכלל ובאירופה בפרט. בשלב הראשון, המערכת מאתרת את האנשים, הפעילים, הפוליטיקאים, אנשי האקדמיה והארגונים המתבטאים בצורה אנטישמית ופוגענית ואת אלה שמקדמים את תנועת  BDS להחרמת מוצרים ישראלים. לאחר מכן, צוות ה"צלף" יחשוף, באמצעות עמודים אישיים את הפעילים המתבטאים בצורה אנטישמית, וירכז את נתוניהם האישיים לצד הוכחות להתנהגותם הפוגענית: ציטוטים, פוסטים, תמונות וסרטונים המוכיחים את רמת ההתבטאות.

במקביל, ההסתדרות הציונית העולמית תפתח אפיק משפטי אשר יבחן זוויות משפטיות על אותן פעילויות והתבטאויות במטרה למצות את הדין עם המסיתים, וזאת בהתאם לחוקי המדינה בה הם פועלים.

"אנו רואים בחומרה את התעלמות האיחוד האירופי מעלייתם החדה של גילויי אנטישמיות ברשתות. תמוהה ההתעלמות מביטויים אנטי-ציוניים, יחס עוין לקיומה של מדינת ישראל והשוואתה המזעזעת לגרמניה הנאצית כאנטישמיות," אמר יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, בתגובה להסרת הגדרת העבודה של האנטישמיות, אשר הייתה בשימוש בינלאומי מאז שנת 2000, מאתר הסוכנות לזכויות יסוד מטעם האיחוד האירופי (FRA).

"ההסתדרות הציונית העולמית לא מחכה שהארגונים הבינלאומיים ירימו את הכפפה, ומשקיעה את מיטב המאמצים במאבק באנטישמיות והסתה, גם באינטרנט. ה"צלף" יספק לישראלים וליהודים בעולם כלי אפקטיבי להתמודדות גורפת עם תופעת האנטישמיות, ברשתות החברתיות ובאינטרנט ככלל. אנו מודעים להחרפת האנטישמיות באירופה ובעולם, ואיננו מוכנים לעמוד מנגד או להיכנע לעלבונות ולהשמצות חסרות בסיס, המתפתחות גם לאלימות פיזית. ה"צלף" ייצור הרתעה- לא יהיה קל כל כך לפרסם סטטוס הקורא לרצח יהודים או תמונות של שריפת הדגל."

השם "צלף" איננו יומרני- הוא ניתן כיוון שמטרת ההסתדרות הציונית העולמית היא לתייג במדויק את  הפעילים בתחום האנטישמי, ולא קבוצות אוכלוסייה שלמות. השם משקף במידה מסוימת את "יירוט התעמולה האנטישמית מהרשת". במובן זה, אין הכוונה לביקורת על ישראל אלא לפעילות אנטישמית של ממש, כגון כינויי גנאי פוגעניים ומשפטים שאינם משתמעים לשתי פנים ("יהודונים הביתה" וכיו"ב).

כנס המאבק באנטישמיות המודרנית ותופעת ה-BDS שהתקיים בתאריך 31.1.16 הוא חשוב וראשון מסוגו, ובו עלו היבטים נוספים של התכנית הדו-שנתית לטיפול באנטישמיות, נתונים חדשים לגבי היקף ואופי האנטישמיות המודרנית, וכן פעולת ההסתדרות הציונית העולמית להקלה ולשחרור חסמי עלייה לישראל.

בכנס עלה עוד כי למרות המצב הכלכלי, הישראלים מוכנים להקציב מקומות עבודה ייעודיים ואף לתת תמריצים כלכליים למעסיקים במטרה לאפשר קליטת עולים, בשל המצב החמור באירופה וההתגברות המשמעותית של אירועי אנטישמיות. הסקר המקיף שיזמה ההסתדרות הציונית העולמית, שנערך באמצעות מכון "מדגם ייעוץ ומחקר", חושף כי 67% מהישראלים חוששים לשלומם של בני הקהילות היהודיות בחו"ל.

39% מן הישראלים מאמינים כי יהודי אירופה צריכים לעלות לישראל על רקע האנטישמיות הגואה באירופה ובעולם כולו. יחד עם זאת, 46% מהישראלים מבינים את היהודים שממשיכים להתגורר באירופה מסיבות כלכליות, חברתיות ואחרות.

רוב משמעותי של 83% טוען כי על מדינת ישראל להתערב בשוק העבודה לטובת עולים חדשים. 53% מהציבור תמכו ברעיון לתת תמריצים כלכליים למעסיקים שיהיו מוכנים להעסיק עולים חדשים, ו-30% תמכו באפשרות לחייב גופים ציבוריים או חברות גדולות ופרטיות להעסיק אחוז מסוים של עולים למרות שזה יכול לבוא על חשבון העסקת ישראלים.

10 תגובות

  1. אבי הגב

    כל הכבוד התעוררתם מאוחר אך עדיף היום מאשר מחר !! כנראה שצריך לפעול גם בצורה פיזית כל שהיא נגד הערגונים הללו !!!

  2. משה הגב

    לאבי אם יכולת הפעולה שלך דומה לרמת הכתיבה שלך אז אין לאף אחד מה לדאוג.
    כנראה שלהסתדרו הציונית נגמרו כל המשימות שעכשיו היא עוסקת ב"רדיפת" "אנטישמים" מאיפה הכסף?

  3. נתי חתוכה / בת ים הגב

    לאבי, למה אתה צועק?!!!!!!! אף פעם אל תשתמש בסמן קריאה כשאתה כותב!!!!!! ואם תקרא יותר טמנא משגיעוט קטיו
    ולעניינו, תפסיק להתרגש משטויות פוליטיות, זה בסך הכל ארגון נגד לBDS ולשאר ארגוני זכויות אדם החרדים למצבה של הדמוקטיה הישראלית. כל עוד ישראל מתחבאת מאחורי ארה״ב לא יהיה לחץ משמעותי על ישראל. ישראל חשופה ללחץ בינלאומי וכשהיום יגיע ישראל תקרוס מהר יותר מאירן ויהיה פה יותר טוב

  4. בני הגב

    כל סוג של תגובה עדיף על שתיקה ונשמע כאילו יש הרבה מחשבה מאחורי הצלף יישר כוח. ול2 הליצנים מהפוסטים הקודמים . פעם הבאה שאתם בחו״ל אם בכלל יצאתם מחדרה או מאיפה שלא אתם . אולי תעריכו כל נסיון מסוג זה במקום לזיין את השכל מהספה עם הגרעיני אבטיח שלכם

  5. ראובן הגב

    בני אתה צודק

  6. משה הגב

    אם ההסתדרות הציונית הייתה קוראת ליהודים לעלות לארץ, מצבה של ישראל היה אפילו יותר טוב. אבל הם בעיקר עסוקים בשימור הגלותיות….

  7. אסלן הגב

    נתי ובני אתם לא נורמליים

  8. מיכאל גיא הגב

    כל הכבוד. ממזמן מצפים לטיפול ממלכתי ומסודר בנושא האנטישמיות ואירגונים להחרבת מדינת ישראל המוסווים כאירגוני "זכויות" למיניהם. מציע גם להפריש כח עבודה ותשומת לב לאוהדי BDS בתוך ישראל – לחקור ולגלות את חולשתם ולחשק אותם מישפטית.
    ולבני – אתה צודק לגבי שני המגיבים "הלצנים" אוהדי BDS מוסה ועוואננתי.

  9. אובמה הגב

    ישר כח, כדאי גם לחשוף פרטים אישיים ולפרסמם כגון בגידות, מעילות, גניבות וכו׳

השארת תגובה