MEDICA 2015 – ביקושים גבוהים למפגשים עם החברות הישראליות בתערוכת המכשור הרפואי הגדולה בעולם

medicaבין החידושים הישראלים שיוצגו בתערוכה: חגורת בטן לנשים הריוניות המנטרת את דופק העובר ומתריעה על אירועים חריגים, חגורת אגן למבוגרים המפחיתה את הסיכוי לשבירת אגן, אפליקציה לסלולר המסייעת בטיפול באסטמת ילדים, שלוש אפליקציות ישראליות הגיעו לרשימת 10 האפליקציות המובילות בעולם בתחום המכשור הרפואי

1500 פגישות עסקיות במרתון של שלושה ימים – צפויות לחברות הישראליות שישתתפו בשני כנסים בינלאומיים מרכזיים שיתקיימו בדיסלדורף, בגרמניה, החל ממחר. ארגון הכנס ותיאום הפגישות התבצעו על ידי הנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה ברחבי העולם, בסיוע מכון היצוא הישראלי. החברות הישראליות, בשתי התערוכות, יציגו את 'הדור הבא' של הציוד הרפואי ובתוך כך, תיפגשנה עם חברות ומפיצים מובילים באירופה וברחבי העולם בתחום הציוד הרפואי.

לראשונה, יעמידו משרד הכלכלה ומכון היצוא ביתן לאומי גם בתערוכת COMPAMED – המתמקדת בתחום קבלנות המשנה בתעשיית המכשור הרפואי – בנוסף לביתן הלאומי שיוקם במסגרת תערוכת MEDICA  , תערוכת המכשור הרפואי הגדולה והחשובה בעולם.

 תערוכת הציוד והמכשור הרפואי "MEDICA" שתיפתח מחר, ביום ב', בעיר דיסלדורף, היא התערוכה המובילה בעולם בתחום המכשור הרפואי עם כ- 150,000 מבקרים מכ- 100מדינות.

השנה, לצד החברות הוותיקות, ניתן למצוא בביתנים הלאומיים הישראליים 10 חברות חדשות שעבורן ההשתתפות בתערוכות מהווה את טבילת האש הראשונה בתערוכות בין לאומיות או בפעילות בינלאומית בכלל. כמו כן, שלוש אפליקציות ישראליות (iFeel Labs, MobileODT ו Doctome), מתוך עשר המועמדות הסופיות, עלו לשלב הגמר העולמי בתחרות לאפליקציות רפואיות המתקיימת במסגרת תערוכת Medica ׁ.

כלל החברות הישראליות יציגו בביתנים הלאומיים מגוון חידושים ופתרונות טכנולוגיים הנמצאים במוקד העניין של בכירי ענף הרפואה בעולם ומספקים מענה לצרכים של ענף מדעי החיים בעולם ככלל וענף הציוד הרפואי בפרט. בין היתר יוצגו שיטות חדשניות בתחומי הדיאגנוסטיקה הרפואית, הציוד לבתי חולים ולקליניקות, המכשירים הטיפוליים ועוד.

במינהל סחר חוץ מציינים כי למעלה מ- 200 חברות זרות וגופים שונים מרחבי העולם כבר שריינו לעצמם זמן לפגישות עם חברות ישראליות, באמצעות הנספחים המסחריים, על מנת להתרשם מהטכנולוגיה המתקדמת ולבחון שיתופי פעולה אפשריים. עוד נמסר כי מספר הפגישות נאמד בכ-  1500 פגישות בסה"כ.

 אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה: "פעילות מערך הנספחים המסחריים בעולם בתערוכות דגל כמו MEDICA תורמת לגידול הייצוא של אותן חברות ישראליות שמשתתפות בתערוכות. מלאכת שיווק החברות הישראליות על ידי מערך הנספחים מתבססת בעיקרה על החדשנות הישראלית כאשר נעשה מאמץ רב בהגברת החשיפה של באי התערוכה למגוון הנרחב של החידושים הישראליים הזוכים השנה לבמה נרחבת במיוחד במסגרת שני ביתנים לאומיים ואף מעבר להם. השנה אנו מצפים לראות גידול משמעותי בתנועת הנציגים הזרים המבקשים להכיר חברות ישראליות בדגש על חדשנות רפואית בתחום הרפואה המניעתית וטכנולוגיות הטל-רפואה, המאפשרות מתן מענה רפואי מרוחק לחולים, במיוחד במדינות עולם שלישי. כמו כן, אנו מזהים עניין גובר מצד חברות ותאגידים מדרום מזרח אסיה התרים אחר פתרונות טכנולוגיים ופיתוחים חדשים המגיעים מישראל".

עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא: "תחום המכשור הרפואי העולמי מוערך בכ- 308 מיליארד דולר והצפי הוא  שעד שנת 2017 יצמח שוק זה להיקף של  כ- 435 מיליארד דולר. מדובר באחד השווקים המשתנים והצומחים ביותר בשנים האחרונות. יצוא ענף הציוד והמכשור הרפואי נמצא בעליה מתמדת. בשנים האחרונות, על רקע הזדקנות האוכלוסייה העולמית, עולים הביקושים לטכנולוגיות לניטור מרחוק ולשיפור איכות החיים של אוכלוסייה זו. החברות הישראליות הידועות בגמישותן ובחדשנותן הבינו כי זהו הטרנד הבא ופיתחו טכנולוגיות מתאימות, ובתערוכה השנה הן כבר מציגות טכנולוגיות אלה. תערוכת מדיקה היא פלטפורמה עסקית מצוינת לחברות הישראליות להציג את יכולותיהן, ואני מאמין כי מכאן יכולה לצאת ההצלחה העסקית הבאה של כל אחת מהמשתתפות בה"

רקע:

תעשיית מדעי החיים בישראל ידועה כחדשנית ויצירתית עם מעל 500 חברות יצואניות בתחום המחשוב והציוד הרפואי, הטלמדיסין והמו"פ בתחום הביוטכנולוגיה, המייצאות בהיקף של מאות מיליוני דולרים. במסגרת שיתוף הפעולה בין מערך הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לבין מכון הייצוא, נקבעו בשנה שעברה כ-1100 פגישות איכות עסקיות לחברות הישראליות בביתן הישראלי הלאומי במדיקה, שחלקן הובילו לקשרים משמעותיים בחו"ל עבור החברות הישראליות.

על מנת להגביר את חשיפת החברות ולשדרג את עבודת הנספחים, מפעיל מינהל סחר חוץ אתר אינטרנט ייעודי הכולל את פרופילי החברות הישראליות המשתתפות בתערוכה לפי תחום התמחותן. וכמו כן ניתן לבקש לקבוע פגישות ישירות. אתר זה מקודם במדינות השונות ע"י הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה בכדי למקסם את חשיפת החברות הישראליות המשתתפות בביתן הלאומי בתערוכת מדיקה מול גורמים עסקיים ומקצועיים רלוונטיים.

רקע על חברות חדשניות בתחום:

Nuvo – חגורת חיישנים לניטור דופק העובר – הסטארט אפ נובו פיתח "חגורת חיישנים" עבור נשים בהריון, המנטרת את דופק העובר והתכווצויות הרחם. התוצאות מועברות לענן שמשדר את הממצאים לכל מחשב או סמרטפון שנקבע מראש. באופן זה יכול הרופא הגינקולוג לעקוב אחר המטופלות, לזהות מקרים של מצוקה עוברית ולהורות על אשפוז. השימוש במכשיר מתבצע כיום לאורך כשעה ביום, אולם מאפשר גם חיבור רציף למשך 24 שעות, במידת הצורך. נובו הוקמה בשנת 2007 ממוקמת בתל אביב ומעסיקה כ- 17 עובדים.

Hip Hop – חגורה שמונעת שבירת אגן בעת נפילה + משדר לחצן מצוקה. החברה מפתחת את "היפ-הופ" (Hip-Hope), מוצר לביש חכם המעוצב כחגורה. המוצר מזהה אירועי נפילה ברמת אמינות גבוהה מאוד ומיועד להגן על מבוגרים, בזמן אמת, מפני שברי מפרק ירך, באמצעות כריות אוויר המתנפחות לפני הפגיעה בקרקע. המוצר משלב טכנולוגיות חדשניות בתחומי אלקטרוניקה, אופטיקה, תוכנה, פניאומטיקה, כריות אוויר ועוד.

שלוש האפליקציות הישראליות שכבר עלו לרשימת 10 הנבחרות בעולם המכשור הרפואי:

iFeel Labs asthma digital therapyהילדים מכורים למשחקים בסלולאר? הפיתוח הישראלי הזה ישנה את הרגלי השימוש שלהם במשאף ויהפוך את ההקפדה על צריכת תרופות ותכשירים במועדם ל'חלק מהמשחק'. מתוך פרסומי החברה: "היישומים שלנו הם בעצם אוסף של משחקים אהובים ופופולריים ניידים (כמו קנדי-קראש) שהוסבו למשחקי ביוסנס מרגשים וכיפיים. המשחק הנייד מנחה את המשתמש מתי בדיוק לשאוף ולנשוף כדי ליהנות מהיתרונות המדעיים מלנשום בקצב הרמוני עם הלב שלך. הילדה יכולה להתקדם במשחק רק כאשר הם נושמים כראוי ובאופן בריא יותר.

MobileODT: Enabling Cervical Cancer Screening for Every Woman, Everywhere הפיתוח הישראלי הזה משתמש בטלפונים הניידים של המשתמשים לגילוי סרטן ומחלות אחרות. על ידי בניית מכשירים רפואיים מבוססי טלפון נייד, מאפשר הפיתוח לספקי בריאות להאציל את מתן השירותים ב'מורד השרשרת' של הטיפול (לדוגמא,מהרופאים לאחיות), להרחיב את הטווח של שירותי הבריאות ולהביא להפחתת הוצאות הטיפול היקרות. הפיתוח החדשני כבר נוסה ופועל כיום ב -11 מדינות. מערכת ההערכה הויז'ואלית (EVA) המשופרת של MobileODT הושקה מסחרית במאי 2015 ומאפשרת אבחון של סרטן צוואר רחם ולטענת החברה, מדובר בצעד ראשון במהלך לבניית מערכת כלים מקיפה לספקי בריאות שתאפשר לנהל בדיקה חזותית לאבחון באמצעות המכשירים הניידים.

 Doctome – Hybrid Care, Everywhereמכירים את המצב הזה שבו הילדה מתעוררת באמצע הלילה עם חום גבוה וההורה צריך להחליט האם לקחת אותוה לבית החולים הקרוב ביותר? כיצד מחליטים האם להישאר בבית או לנסוע עכשיו שעה עד לבית חולים? האם ניתן לחכות לבוקר או חייבים לראות רופא בדחיפות? ואם מחליטים להישאר, כיצד מטפלים?! מדובר בהחלטה קשה מאוד שהורה צריך לקחת, מבלי שיהיו בידיוה הכישורים לקחת את ההחלטה הנכונה . Doctome היא חברה ישראלית המספקת פתרון הוליסטי למצבים כאלה: אפליקציה חדשה ההופכת את הטיפול הרפואי לנגיש יותר, מהיר יותר, זול יותר ובמקרים מסוימים – אפילו מקצועי יותר. הפלטפורמה החדשנית של חברת Doctome, מאפשרת טלרפואה הכוללת התייעצויות רפואית מקוונת באמצעות שיחות וידאו עם רופאים בכל מקום ברחבי העולם. ההתייעצויות מתבצעות על ידי רופאים המדברים בשפה של המטופל, 24/7 , 365 ימים בשנה. המערכת אף מאפשרת למשתמש הקצה לקבל בדוא"ל סיכום אבחון רפואי, הפניה לחדר מיון ומרשם חתום דיגיטלית.

השארת תגובה