השר דרעי לבלגים: צעדים דוגמת סימון מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק – משמשים כרוח גבית לכל מי שמעונין להפעיל טרור כלכלי נגד ישראל

IMG-20151019-WA0000שר הכלכלה, אריה דרעי, נפגש היום בלשכתו בירושלים עם מזכיר המדינה הבלגי לענייני סחר חוץ, מר פיטר דה קרם. מזכיר המדינה, אשר פעל רבות בתפקידיו הקודמים (שר ביטחון, חבר קבינט) כדי להשפיע לחיוב על המדיניות הבלגית כלפי ישראל, מבקר בימים אלו בישראל ונפגש עם שר הכלכלה, דרעי, הבוקר בלשכתו. השר דרעי הביע את הערכתו לביקורו של דה קרם בישראל דווקא בימים קשים אלו ועל תמיכתו הבלתי מסויגת בה.

השר ומזכיר המדינה, אשר נפגשו היום בפעם הראשונה, דנו ביחסי הסחר הטובים שבין ישראל לבלגיה בפרט והאיחוד האירופי בכלל. השר הדגיש את החשיבות בהעמקת הקשרים בין ישראל לבלגיה ובהרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים, במיוחד בתחומי הסייבר והטכנולוגיות הפיננסיות, ובתחומי המו"פ התעשייתי באופן כללי.

לשאלתו של מזכיר המדינה דה קרם, על עמדת השר בנושא כוונת האיחוד האירופי לסמן מוצרים ישראליים המיוצרים מעבר לקו הירוק ומיוצאים לאיחוד האירופי, השיב השר דרעי, כי צעדים כאלו, בימים אלו ובכלל, אשר יוזמות ומקדמות מדינות שונות, בהן בלגיה, עלולים  לתת רוח גבית לגורמים שכל מטרתם הינה החרמת ישראל, זאת על אף שמדיניותו הרשמית של האיחוד האירופי הינה התנגדות לחרמות.

מזכיר המדינה הבטיח להעביר את המסר למקבלי ההחלטות באיחוד האירופי, בהם נציבת הסחר מלמסטרום, עימה הוא אמור להיפגש בקרוב.

בלגיה היא מיעדי היצוא המובילים של ישראל באיחוד האירופי: ב-2014 ישראל ייצאה לבלגיה בהיקף של כ- 3.3 מיליארד דולר (כ- 6% מסך היצוא הישראלי), וייבאה מבלגיה בהיקף של כ- 3.2 מיליארד דולר (כ- 4% מסך היבוא הישראלי). ענפי היצוא הישראלי העיקריים לבלגיה הם יהלומים, מוצרי תעשיות כימיות, מכונות וציוד חשמלי.

השארת תגובה