כלכלות ישראל וברזיל מעמיקות את שיתוף הפעולה בתחום הגז הטבעי והנפט

brazilאירוע קידום מו"פ משותף בתחום הגז והנפט התקיים בברזיל בסוף השבוע האחרון ובמסגרתו הוצגו פתרונות 'כחול לבן'  למשק המים הברזילאי וחברות ישראליות כבר קיימו עשרות פגישות עם חברות ברזילאיות במסגרת תערוכת OTC בפברואר האחרון. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של ברזיל והבנק הברזילאי לפיתוח הציעו למשתתפי הכנס תכניות מימון לשיתופי פעולה בתחום תשתיות המים.

הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בריו דה ז'ניירו הגבירה בחודשים האחרונים את פעילותה בענף הנפט והגז בברזיל, הנחשבת מעצמה עולמית בתחום קידוחים התת קרקעיים בעומקים של אלפי מטרים מתחת לפני הים. מדובר בהזדמנות פז ליצירת שיתופי פעולה עם אלפי החברות הברזילאיות הפועלות בתחום.

לאחרונה השתתפה הנספחות המסחרית של מינהל סחר חוץ בריו בקידום הביתן הישראלי בתערוכתOTC  ביוסטון ותיאמה עשרות פגישות בין החברות הישראליות לחברות הברזילאיות שנכחו בתערוכת טכנולוגיות ה offshore הגדולה בעולם.

במסגרת הפעילות לקידום חברות ישראליות בסקטור הנפט והגז, יזמה הנספחות בריו אירוע שהתקיים ב-16/7 ובמסגרתו הוצגו פתרונות כחול-לבן בפני קהל של עשרות חברות קטנות ובינוניות מקומיות הפועלות בתחום. האירוע, שהתקיים בשיתוף עם הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של ברזיל SEBRAE) ), נועד גם לקידום הגשות לפרויקטים של תכנית המו"פ עם ברזיל המופעלת על ידי המדען הראשי במשרד הכלכלה, תוך ניצול קול קורא קיים להגשת פרויקטים משותפים עד אוקטובר 2015.

באירוע הציג צוות הנספחות לקהל הברזילאי את היצע החברות הישראליות בתחום ולהיפך, כמו גם את מרחב האפשרויות לשיתופי פעולה בתחום המו"פ. סוכנויות מימון כגון הבנק הברזילאי לפיתוח (BNDES) הוזמנו להציג את אפשרויות המימון בתחום זה. לסמינר נרשמו 60 משתתפים, וחברות כמו  Odebrecht ו-Siemens לקחו בו חלק.

הפתרונות שהוצגו באירוע מבוססים על קטלוג שהופק לאחרונה ע"י לשכת המדען הראשי, מתימו"פ ומכון היצוא הישראלי, ובו 148 חברות ישראליות המציעות טכנולוגיות ושירותים ייחודיים לתעשיית הגז והנפט. בין הטכנולוגיות הייחודיות אותן מציגות חברות ישראליות המופיעות בקטלוג הממשלתי, ניתן למצוא סנסורים להדמיה תלת מימדית, טכנולוגיות מציאות מדומה, מערכות רובוטיקה ואוטומציה, טכנולוגיות מתקדמות לטיפול במים מזוהמים המיוצרים בתהליכי הפקת גז ונפט, מערכות תוכנה ותקשורת, שימוש במערכות לווייניות לתכנון מערכות ולשליטה על אתרים מרוחקים, מערכות אבטחה מתקדמות, טכנולוגיות בלתי פולשניות לאחזקה ותפעול, זיהוי וטיפול בדליפות נפט ועוד.

גיל שאקי, מנהל תחום אנרגיה וקלינטק בלשכת המדען הראשי – משרד הכלכלה: "גילוי הגז הטבעי יצר הזדמנות ייחודית לפיתוח מנוע צמיחה חדש לתעשייה הטכנולוגית הישראלית. מסביב לתעשיית הגז והנפט העולמית פועלת תעשיית שירותים טכנולוגית ענפה בהיקפים שנתיים של מאות מיליארדי דולרים. הביקוש הגובר בענף לטכנולוגיות חדשניות ופתרונות פורצי דרך מהווה הזדמנות גדולה לשילוב התעשייה הטכנולוגית הישראלית בתעשיית הגז והנפט העולמית. התעשייה הישראלית יכולה למנף את יכולותיה הטכנולוגיות המתפתחות לטובת צרכי עולם הגז והנפט במגוון תחומים והתמחויות."

דניאל קולבר, הנספח המסחרי ושליח מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה לריו: "מדובר בסקטור חדש יחסית בישראל, אשר למעשה משלב פתרונות ממגוון תחומים, כגון סייבר והגנה על תשתיות אסטרטגיות, תקשורת, בקרה ושליטה, טיפול והתפלה של מים ועוד. מניסיוננו, החברות הישראליות לרוב מבקשות להיפגש עם בכירים בחברות ענק בברזיל, אך למעשה הדרך לשוק הברזילאי עוברת דרך החברות הקטנות והבינוניות המספקות מוצרים ושירותים עבור החברות הגדולות ולכן אנו מקדמים שיתופי פעולה עם גופים אלה". עוד ציין קולבר כי "ישראל יכולה ללמוד מניסיונה של ברזיל בתחום  משק הגז, כולל נושאי רגולציה."

השארת תגובה