קצרצרים מאוסטרליה

השבוע מבקר בישראל בן סהות'הול, בריטי שזכה בתחרות של ממשלת מדינת קוינסלנד באוסטרליה למשרת העבודה הטובה בעולם, הבחור מבקר  בארץ במסגרת קמפיין של בזק בין לאומי המאמצת את זאנר עבודת הראליטי / פרסום לקידום גלישה באמצעות בזק בין לאומי בחו"ל. הקמפיין של ממשלת קוינסלנד שבו זכה סאות'הול היה לדעתי קמפיין הפרסום הגאוני והמוצלח ביותר בעשור האחרון והוא זכה לתהודה בין לאומית עצומה (מתי ראיתם קמפיין פרסום עם ערך בויקיפדיה?). שוחחתי פעם עם ניצה לאונסטיין  כתבת ידיעות אחרונות באוסטרליה שראינה אותו לכתבה שפורסמה במוסף 7 ימים של ידיעות לפני שנתיים בערך והיא ספרה לי כי היא הייתה הראיון ה 180 !! שלו לכלי תקשורת ברמה לאומית בתוך שנה אחת – מי יכול לדמיין כזו חשיפה. נאחל לבחור שהות טובה בישראל ומזל טוב (הביקור בארץ הוא ירח הדבש שלו).

מנהלי קמפיין העסקים לאוסטרליה המשווקים את אוסטרליה כיעד אטרקטיבי לעסקים בין לאומיים לא ישמחו לשמוע כי קציני מכס באוסטרליה ייאלצו לעבור בדיקות סמים ואלכוהול שגרתיות ויאסר עלהם להכניס טלפון סלולרי למקום העבודה לאור שערוריית השוחד והשחיתות, שבה הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה קצינים. ארבעת הקצינים נעצרו בין אוגוסט 2012 לפברואר 2013. לאור הפרשה, הוקמה ועדה לבדיקת יושר הכפיים של פקידי המכס. במסגרת הבדיקות נמצא ניסיון הברחה של 54 ק"ג של סמים מסוג ספיד והוחרמו מזומנים ונכסים בסך 218 אלף דולר, כך מדווח אתר הלוגיסטיקה פורט2פורט. משהו רקוב בשערי הכניסה לממלכת הקנגרו, מדינה הנהנת לחשוב על עצמה כנקייה משחיתות ומטיפה לשאר מדינות העולם כיצד עלהן לנהוג.

המכביה נפתחת והנבחרת האוסטרלית תהיה אחת הנבחרות הגדולות שיגיעו להשתתף במשחקים, במסגרת הביקור יערך גם טקס ציון לאסון גשר המכביה שאירע לפני 16 שנים, אסון המהווה אבן דרך משמעותית ביחס הקהילה היהודית  האוסטרלית לישראל. ואם בגשרים עסקנן הרי במעבר חד מגשר סדני המפורסם לגשר מחלף חיפה.

עריית חיפה מעתיקה את מסורת 'הפקניק על הגשר' שנערך כל שנה על גבי גשר סדני הענק החוצה את מפרץ סדני מעל בית האופרה ותקיים פקניק על הגשר לקראת חניכתו של מחלף חדש בעיר מעל ואדי ראשמיה. עם כל הכבוד לחיפה – ויש כידוע הרבה כבוד – עוד יש הבדל קל (ממש קלוש) בין גשר סדני לבין מחלף חיפה ובין מפרץ סדני לואדי ראשמיה – אבל סחתיין על הרעיון ואני מבטיח להצטרף לפקניק.

ולסיום לינק מרגש על טקס קבלת אזרחות אוסטרלית של רן פורת  – לצערנו עוד אחד נפל חלל, אין לי ספק כי מרבית הישראלים שנכחו בטקס ישארו ישראלים בלב ובנפש אבל דור הילדים זה כבר סיפור אחר (ללינק ליחצו כאן).

haifa2sydney

 

 

השארת תגובה