האם ההודעה האוסטרלית סוגרת מעגל שהחל עם גירוש הדיפלומט הישראלי מקנברה לפני כשנתיים לאחר ההתנקשות במבחוח?

היום נאם שר החוץ האוסטרלי בוב קאר והודע כי ישראל העבירה מידע על מותו של האסיר בעל האזרחות הכפולה הישראלית / אוסטרלית בן אלון. בהודעה (הודאה) אומר השר כי המידע הועבר "בערוצים מודיעיינים"  – שימו לב לטרמינולוגיה – ערוצים מודיעינים ולא ערוצים דיפלומטיים או קונסולריים כמקובל במקרים כאלו.

הודעת השר האוסטרלי

http://mediadownload.ynet.co.il/zeri/flowplayer.commercial-3.2.7.swf

וקצת היסטוריה לא רחוקה, לפני כשנתיים לאחר ההתנקשות במבחוח המיוחסת על פי מקורות זרים ל'מוסד' הישראלי גירשו האוסטרלים דיפלומט ישראלי מקנברה , הידיעות בעיתונות הישראלית הניחו כי בדומה לצעד שנעשה בבריטניה,  גם הדיפלומט הישראלי שגורש מאוסטרליה הוא נציג המוסד במדינה.

על פי דברי שר החוץ האוסטרלי נראה כי ההודעה על מותו הטראגי של האסיר שהועברה  'בערוצים המודיעיניים' עברה באמצעות הנציג האוסטרלי בישראל של שירות הריגול האוסטרלי ASIO, אם הדיפלומט הישראלי שגורש מקנברה היה אכן איש מוסד, הרי שזה נשאר ערוץ התקשורת היחידי בין ארגוני המודיעין של המדינות.

אם אני צריך להמר הייתי אומר שהיה נתק מסויים בין משרד החוץ האוסטרלי DFAT ובין שירות הריגול האוסטרלי ASIO בדבר מעצרו ומותו הטראגי של בן אלון ועכשיו הפרשה מביכה מאד את ממשלת אוסטרליה.

בסך הכל זה לא מגיע להם, הם ידידי אמת של ישראל העומדים לצידנו בזמנים קשים, מהצד השני יש כאן איזה צדק מסוייים – גירוש הדיפלומט הישראלי מקנברה לפני שנתיים (שלא היה אמור להיות) מתנקם באוסטרלים בצורת תקשורת בעייתית עם הארגונים המקבלים בישראל ומעמיד אותם בפני ביקורת ציבורית.

חוץ מזה מה למדנו מהסיפור? המשפחה כנראה ידעה ואף ביקרה אותו בכלא, היה לאסיר עורך דין והוא הובא בפני שופט, האוסטרלים ידעו, רק הציבור לא ידע! האם המחיר התדמיתי שאנו משלמים היום היה שווה את הסיפור הזה? לא בטוח.

מהפכת המידע משפיעה גם על העולם הסודי של עסקי הריגול, מויקיליקס, מבחוח ובן אלון ועד הותיקן ליקס- החברים במוסד ובפרקליטות צריכים להתאים עצמם למציאות החדשה.

השארת תגובה