למי יש יותר כבוד? לפוטין!

הדוב הרוסי חוזר ובגדול! הקומוניזם מת וברית המועצות נקברה זה מכבר, אבל הדוב הרוסי חי ובועט, לבוש בגדי מעצבים, חבוש במשקפי שמש אופנתיות ונוהג במכונית בנטלי יקרה. אולי הוא אוליגרך נובוריש, אולי יוצא קגב במשימה כלכלית חשאית. דבר אחד ברור הדוב הרוסי כאן והוא רוצה …כבוד!

מעקב אחר המסרים במדיניות החוץ הרוסית בעת האחרנה מעורר סחרחורת. חידוש הפטרולים האוויריים של המפציצים האסטרטגיים הרוסים, קונפליקט ישיר מול המערב בדבר הצבת מערכות הגנה נגד טילים על אדמת צ'כיה, תקיעת הדגל הרוסי על קרקעית הים בקוטב הצפוני וקריאה לבעלות על שטח זה, תכנון בסיסי צי חדשים באזור הים התיכון, תחנת מחקר קבועה על הירח, זוהי רק רשימה חלקית.

יש קולות שמרניים ברוסיה הרואים במערב את האויב הטבעי, קולות אלו רואים במדיניות הפתיחות של גורבצ'וב שהביאה להתמוטטות ברית המועצות טרגדיה שהביאה את ברית נאט"ו עד הגבולות המערביים של רוסיה.

אליבא דעה זו, מדיניות החוץ הרוסית מול המערב היא 'משחק סכום אפס', על המערב ל'תת כבוד לרוסיה' ובמונחים הללו 'כבוד' פרושו 'פחד'.

אולם יש גם קולות אחרים ברוסיה לא פחות חזקים, קולות של ליברליות ודמוקרטיזציה, קולות הקוראים לטפל בבעיות העצומות מבית כגון תשתיות רעועות, אלימות, סמים ואלכוהליזים, פשע וצמיחה שלילית של האוכלוסיה.

השנה הבאה תהיה קריטית עבור הפוליטיקה הרוסית. איזו השקפה תגבר? מי יהיה היורש של 'הצאר פוטין הראשון' כפי שהוא נקרא בעיתוני המערב? זמנים יגידו.

ועבורנו? רוסיה היא אחת המדינות היחידות בעולם בעלות רציונל שיכול להיות מובן לנו כישראלים מצד אחד ובעלות השפעה על שכננו הערבים מהצד השני.

שווה מחשבה? אז תנו כבוד…באמת!!

השארת תגובה