הסטטיסטיקה של הקורונה

חישוב בסיסי של מספר ההדבקות בווירוס הקורונה (Covid-19) לכל מליון נפש במספר מדינות נבחרות (*).

נראה כי המדיניות הקשה שנוקטת קוריאה עובדת וקצב ההדבקה לכל מליון נפש יורד בימים האחרונים. באיטליה אין סימן לירידה ואצלנו הגרף רק מתחיל בטיפוס. אנחנו כשבועיים אחרי איטליה ושלושה שבועות אחרי קוריאה כך שהחודש הקרוב עד תחילת אפריל יהיה קשה מאד !

אם מדובר בווירוס עונתי שילך וידעך בחודש אפריל עם בוא החמסינים והקיץ (כלומר אופק של כחודש וחצי חודשיים קדימה) ובהנחה שקצב ההידבקות במדינות מודרניות די דומה (נובע מאחוזי הציות הנמוכים יחסית להוראות הממשלה, אורח חיים דומה וכו') אז אפשר אולי להסיק כמה תובנות:

  1. מספר ההדבקות הכללי הגיע במחוז ווהאן בסין לכדי 1,000 הדבקות לכל מליון תושבים (שאלוהים יעזור לנו…) נראה כי בקוריאה- אם המגמה תימשך- אזי יכול להגיע לכדי 200 הדבקות לכל מליון איש קרי לפי החישוב הזה בישראל אפשר להגיע לתרחיש קיצון עם 10,000 מקרים פעילים.
  2. אחוד המקרים הקשים הדורשים הנשמה הוא כ 20% כלומר אני מאד מקווה שיש בישראל מעל 2,000 מכונות הנשמה מעבר לאלו הנדרשות בשיגרה.
  3. אחוז התמותה הראלי בעולם עמד על כ 5% (הסבר יבוא בפוסט הבא) כלומר באופן תיאורטי עשויים למות בישראל מהווירוס כמה מאות אנשים.


כמובן שהתנאים האקלימיים שונים אצלנו (כנראה לטובה), תודות למצב הביטחוני המדינה די סגורה וביקורת הגבולות הדוקה והמשרד הבריאות נקט צעדים נוקשים כבר בשלבים הראשונים- אז אולי לא נגיע למספרים הללו. מהצד השני ישראל מדינה צפופה בעלת אחוזי עירוניות גבוהים מאשר ארצות גדולות גאוגרפית כצרפת או ספרד.

מנצל את הבמה הזו לקרוא לכלום, אנא!! פעלו לפי הנחיות משרד הבריאות. ראו את הגרפים בקוריאה ובאיטליה. סדר ציבורי אסיאתי לעומת בלאגן ים תיכוני- נראה כי עם קצת ציות ואכיפה אפשר להציל חיי אדם.

(*) הנתונים מתוך פרסומי ארגון הבריאות העולמי בעיבוד עצמי

 

השארת תגובה