ארה"ב מתכוננת למלחמה עם סין

במהלך מפגש ב-16 באפריל אמר שר ההגנה של ארצות הברית Mark Esper לעיתונאים כי "אסטרטגיית ההגנה הלאומית" (NDS – National Defense Strategy) שינתה בשנה שעברה את סדרי העדיפויות של הצבא …. ומבוצעים שינויים משמעותיים בתוכניות החימוש המתוכננות שלו".

ברקע הדברים ההערכה מחדש של האסטרטגיה הגלובלית של הפנטגון שבוצעה לפני כשנה וחצי ובה גובשה המסקנה כי התחרות האסטרטגית בין מדינות, ולא בעיות הטרור, היא המשימה הראשונה במעלה בביטחון הלאומי של ארצות הברית. המצב הגיאו-פוליטי המתואר בהערכה האסטרטגית הוא "חזרה לתחרות בין המעצמות".

ראשית החדשות הטובות, לאחר כמעט 20 שנה של קרבות בלתי פוסקים (מספטמבר 2001) המערב ניצוח את הטרור, הטרור העולמי בדמות אל-קעידה ודעא"ש ושלוחותיהם ברחבי העולם כגון JI בדרום מזרח אסיה או בוקו חראם במערב אפריקה לא הוכחדו אבל הם נוצחו בצורה חד משמעית, שרידיהם מפוזרים במדבר והלוחמים האירופאים בינהם משוועים למחילה כדי לחזור למדינותיהם. התופעה וארגוני הלוויין שלה כבר אינם בעיה גלובלית- אלא מקומית.

ארה"ב פונה ליריבה הבאה והיא סין, (בעצם זו ברית רופפת הסינית-רוסית-איראנית אבל היא מובלת בעיקר כלכלית על ידי סין). הפילוסוף וההיסטוריון היוני תוקידידס תיאר דינמיקה של יחסי מעצמה נוסקת מול מעצמה יורדת (אתונה מול ספרטה) והגיע למסקנה כי מלחמה היא בלתי נמנעת במצב זה – לנו נותר רק לקוות כי המלחמה (אם תהיה) תהיה כלכלית ומסחרית ולא צבאית.

 

By Source (WP:NFCC#4), Fair use, https://en.wikipedia.org/w/index.php?curid=51245151

השארת תגובה