כל זרמי האיסלאם התאחדו – סביב הדולר

במזרח התיכון יש כים 4 כוחות אסלאמיים מרכזיים אבל יש דבר אחד המאחד את כולם, בנוסף לשנאה לישראל …

הראשונה והמערערת המרכזית של יציבות האזור היא כמובן איראן השיעית התומכת והמעוררת את הקהילות השיעיות בכל רחבי האזור כגון חיזבאללה בלבנון, החוט'ים בתימן וקהילות שיעיות גדולות בעיראק ובבחריין.

הציר השני הוא הציר הנגדי של  המדינות הסוניות המרכזיות (ערב הסעודית, מצריים, חלק ממדינות המפרץ), שבטעות יש הקוראים להם 'מתונות'. שום דבר מתון אין במדיניות הבינלאומית של ערב הסעודית בעשורים האחרונים חוץ מהתססה, מימון טרור ורצח אבל בשנים האחרונות יש זהות אינטרסים אנטי איראנית בין ישראל ומדינות אלו והן זכו לתואר 'מתונות' כדי להכשיר את הקשרים הבלתי פורמליים עמן.

הציר השלישי הוא ציר אסלאמי סוני נוסף מבית מדרשם של האחים המוסלמים. החברות בציר זה הן טורקיה, החמאס וקטאר. העובדה שקטאר באמצעות אימפריית התקשורת שלה תוקפת את המדינות הסוניות האחרות גרמה (ללא תקדים בעולם הערבי המודרני) להחרמת קטאר על ידי העולם הסוני וניתוק יחסים עמה.

הציר הרביעי הוא האסלאם הסוני הקיצוני מבית מדרשם של אל-קעידה ודאע"ש שספג בשנים האחרונות מפלה והוא מצטמצם בכוחו ובשטחים שהוא מחזיק אך טרם נעלם לחלוטין ומנהל קרבות מאסף נגד המשל הסורי בתמיכה איראנית שיעית וכמובן רוסית ונגד כוחות מצבא עיראק.

ומה משותף לכל הפלגים הללו? קודם כל השנאה לישראל (הציר החמישי במזרח התיכון) והאהבה לדולר האמריקאי!

כוחו המאחד של הדולר הירוק האמריקאי, שנואת נפשם, יכולים לגרום לנציג קטארי להיפגש עם נציגים ישראלים בתיווך מצרי בתמיכה שקטנה של איראן התומכת החמאס.

לא דינרים ירדנים או סעודים ולא לירות מצריות וגם לא יורו של "השותפים האירופאים לדרך השלום", דולר של ארה"ב, מעניין.

בתמונה: דיווח בעיתון לבנוני על העיסקה הקטארית בעזה

השארת תגובה