צרפת בהירהורים פילוסופיים לאחר מתקפות הטרור

franceהתקפות הטרור בתקופה האחרונה בצרפת (מההתקפה על שארלי הבדו ועד פיגוע הדריסה בניס) מעוררות בצרפת הירהורים פילוסופיים משהו. האם הטרור הנוכחי נובע מ"אסלאמיזציה של הרדיקליזם", שבמסגרתה מיעוט של צעירים ניהיליסטים מאמץ את הג'האד הרדיקלי כמסווה לתסכול חברתי-כלכלי ומציג את פעילותו האלימה באצטלה ג'האדיסטית-סלפית.

או לפי אסכולה שנייה – קיימת סכנה ל"רדיקליזציה של האסלאם" ברחבי העולם בכלל ובצרפת בפרט, שבמסגרתה מנהיגים אסלאמיסטים משתמשים במוסלמים צרפתים מתוסכלים כדי לעורר "מלחמת אזרחים" בתוך צרפת.

והתשובה הנכונה צרפתיםת יקרים היא כמובן גם וגם … כמובן שהטרור סוחף אליו את הפושעים והרוצחים והמטורפים ונותן אצטלה "פוליטית – אצילית" למעשהם אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה כי מדובר גם במלחמה דתית. ולכל מי שממש התעקש לא להבין בא הרצח הנורא אתמול של הכומר בנורמנדי כאילו: in your face.

במחקר של  יורם שוייצר, שרה פיינברג, עינב יוגב מהמכון למחקרי בטחון לאומי עולה גם כי הטרור שהיכה באירופה באחרונה מחליש עוד יותר את תקפותה של הקונספציה כי שורשיהם של פיגועים המבוצעים על ידי פעילים אסלאמיים נעוצים בסכסוך הישראלי-פלסטיני וכי עם סיומו יבוא הקץ גם על ההתקפות באירופה ואיומי הטרור מצד "המדינה האסלאמית".

השארת תגובה