פלא שהדואר קורס? בממוצע כל אזרח בוגר בישראל קיבל השבוע חבילה מעלי אקספרס

aliexpressהלקוחות הישראליים הסתערו על אתרי הקניות העולמיים במסגרת חודש הקניות שהחל ביום הרווקים בסיני (11.11) ואירועי הבלאק פריידי בסוף השבוע האחרון. מנתונים של חברת דואר ישראל עולה כי כמות החבילות שנכנסת לישראל שילשה את עצמה לעומת סופי שבוע רגילים ועמדה על 160 טון חבילות, שיא של כל הזמנים בכמות הדואר הנכנסת לישראל ועלייה של 80% בכמות החבילות בהשוואה לחודש המבצעים אשתקד.

מחברת דואר ישראל נמסר כי הם נערכו מראש לחודש הקניות המקוון והקימו חמ"ל מיוחד לתפעול ומעקב אחר מסירת החבילות. בנוסף ללמעלה מ-110 מרכזים ייעודיים למסירת חבילות שפתחה החברה, נפתחו כעת גם מרכזי מסירה זמניים ברחבי הארץ שיפעלו בחודשיים הקרובים. מנתוני חברת הדואר עולה כי מיום המבצע של  יום הרווקים הסיני ועד היום (א'), נמסרו ללקוחות למעלה מ-3 מיליון חבילות. חברת עלי אקספרס דיווחה לדואר ישראל כי רק ביום אחד בתקופת המבצע בוצעו מישראל רכישות של למעלה ממיליון פריטים.

עד כה הודעת דואר ישראל אולם אני איש של מספרים אז עשיתי את המכפלות, מדובר בפרק זמן של כשבועיים שבו התקבלו כ 3 מליון חבילות כלומר בחודש סביב 6 מליון חבילות שזה מעל למספר האזרחים הבוגרים בישראל (מעל גיל 17) שמוערך ב 5.7 מליון נפש (בערך).

כל מי שהיה בזמן האחרון בדואר (ולאור האמור לעיל כנראה שאלו מרבית הקוראים) יודע שצריך לקחת את ההודעה הזו של הדואר בערבון מוגבל ועם הרבה סבלנות להמתין בתורים. אז נכון שהם עושים מאמץ לא קטן ומשיקים מגוון רעיונות ותוכניות כגון שירות SMS להמתנה בתורים, אבל נראה לי שזה עדין לא זה.

עבור דואר ישראל מדובר בהזדמנות עסקית עצומה של שוק הגדל בקצבים מדהימים (תראו לי עוד חברות שהשוק שלהם גדל ב 80% בשנה) ומאד מפליא אותי שאין יזמים פרטיים או לחליפין חברות הלוגיסטיקה הגדולות, שנכנסים לתחום.

השארת תגובה