כל מי שחושב שעקב אירועי הטרור באירופה נזכה להבנה מהעולם – שיתעורר. זה רק יהיה יותר גרוע

כל מי שחושב שעקב אירועי הטרור האחרונים בפאריז ובבריסל נזכה לאהדה מהאירופאים או להבנה מגופים בין לאומיים ביבשת – מוזמן להתעורר. ההערכה שלי? ככל שלחץ הטרור יגבר על אירופה כך יגבר הלחץ עלנו ויתגברו האירועים האנטי ישראליים וזאת המסיבות הפשוטות:

זה לא אותו סיפור: בעוד שבישראל רואים את הקיצוניות הפאנטית האסלאמית כחוט המקשר בין הטרור הפלשתיני לטרור של דאע"ש הרי שלראיית האירופאים "המאבק הלאומי הפלשתינאי" הוא מאבק פוליטי לגיטימי, בקיצור, זה לא אותו סיפור.

ננסה – זה לא עולה כלום: סנקציות על ישראל מצד אירופה אינן עולות לאירופאים דבר, למדיניות אנטי ישראלית לא מחוברת תווית מחיר מבחינת אירופה אולם היא נתפסת על ידם כמדיניות שאולי תרכך את המוסלמים הקיצונים.

אנחנו לא חלק מהפתרון – אנחנו חלק מהבעיה: אלו באירופה (בעיקר בצד השמאלי קיצוני של המפה הפוליטית)  שכן רואים קשר בין הסכסוך הישראלי – פלשתינאי לבין הטרור באירופה רואים אותו בכיוון ההפוך מזה שאנו חושבים. הם רואים מתקפה על המערב עקב עמדות אנטי מוסלמיות של מדינות המערב ובין השאר תמיכה בישראל. אליבא תפיסה זו לעולם 'הקורבן הוא האשם', אירופה הביאה מתקפה זו על עצמה ולעזאזל העובדות בשטח של קליטת מליוני מהגרים או סיוע כספי נדיב למדינות המזה"ת. .

שלא כמו ארה"ב שהגיבה באלימות על אירועי 9.11 להערכתי האירופאים ינסו דרכים אחרות בין השאר דיפלומטיות, פוליטיות וכספיות להשיג שקט ובטחון ביבשת. מדיניות אנטי ישראלית היא אחד מאמצעים הללו.

sweden_ISIS_Israel

 

תגובה אחת

  1. אלעד הגב

    עצוב אבל כנראה מדויק…

השארת תגובה