לראשונה, הנהלת טויוטה תיפגש עם מנכ"ל משרד הכלכלה ומשלחת 11 חברות ישראליות; מפגשים נוספים יתקיימו עם נציגי הונדה, סוזוקי, דהייטסו, פנסוניק, מורטה, דנסו ועוד

japanבמסגרת הביקור תיחנך גם נציגות כלכלית חדשה באוסקה שבמערב יפן – מתחם העסקים השני בחשיבותו במדינה – אשר תפעל תחת הנספחות המסחרית בטוקיו

כחלק מחיזוק היחסים הכלכליים בין ישראל ויפן, יחנוך השבוע עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה, סניף חדש של הנספחות המסחרית ביפן – הפעם באוסקה. במסגרת ביקור עבודה שיחל היום ביפן, עומד לנג גם בראש משלחת עסקית של חברות ישראליות בתחום השירותים לרכב.

מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, ציין כי במהלך השנה האחרונה אנחנו עדים לעלייה משמעותית ביותר בעניין של חברות יפניות בישראל, בתחומים שונים, אשר באה לידי ביטוי הן בהגעה של חברות יפניות רבות לארץ והן בנכונות לקיים ביפן מפגשים עם חברות ישראליות. הקמת המשרד באוסקה, יחד עם תמיכת משרד הכלכלה בחברות ישראליות הפועלות ביפן, מחזקים את יכולת החברות הישראלית לפרוץ לשוק היפני ואת סיכוייהן להצליח בכך".

מטרת המשלחת העסקית, שאורגנה בשיתוף עם מכון היצוא, היא יצירת היכרות וקשרים עסקיים בין החברות הישראליות לשותפים עסקיים פוטנציאליים, בתחום השירותים לרכב, במטרה  להגדיל את הייצוא ליפן ובמקביל, לעניין חברות יפניות באפשרויות השקעה בישראל. החברות הישראליות יזכו לחשיפה רבה בשלושה אירועים מרכזיים:

קו יצור במפעל אוהירה סנדאי של טויוטה
קו יצור במפעל אוהירה סנדאי של טויוטה

סמינר ופגישות אישיות באוסקה בשיתוף עם לשכת המסחר של אוסקה ומשרד הכלכלה המקומי באוסקה בו ישתתפו כ-130 איש ביניהם נציגים של חברות הונדה, סוזוקי, דייהטסו , פנסוניק, מורטה עוד. מעל 60 מפגשים אישיים מתוכננים במהלך האירוע.

יום חדשנות ישראלית בחברת דנסו- דנסו היא החברה המובילה בעולם בייצור חלקים למכוניות.  לדנסו יש 184 חברות בנות וסך מכירות שנתי של יותר מ-35 מיליארד דולר.  במהלך האירוע יפגשו נציגי החברות הישראליות עם נציגים ממחלקות הרכש של החברה, הרשתות, הבטיחות ועוד.

יום חדשנות בחברת טויוטה – במהלך האירוע יפגשו חברי המשלחת עם יותר מ-  50 נציגים ממחלקות הרכש והמו"פ של טויוטה .

נועה אשר, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה ביפן מציינת כי זוהי הפעם הראשונה בה מנהלי טויוטה הסכימו לקבל משלחת מסוג זה. זהו איתות משמעותי לכך שגם בחברות הרכב היפניות מתחילים לזהות את ישראל כמקור לחדשנות טכנולוגית וכי הפתרונות המפותחים בישראל, יסייעו לחברות הרכב היפניות בתחרות על לב הצרכן".

טויוטה הינה  אחת משתי יצרניות הרכב הגדולות בעולם, המעסיקה מעל 330 אלף עובדים ובעלת מחזור מכירות של יותר מ-300 מיליארד דולר בשנה. החברה נחשבת למובילה עולמית בשיטות פיתוח וייצור, ושיטת Toyota Production System  שפותחה בה, חוללה מהפכה בתעשיית הרכב והשפיעה גם על תעשיות אחרות.

מחר, יום ב', יתקיים אירוע טקס ההכרזה על הקמתו של משרד סחר ישראלי למערב יפן באוסקה. באירוע צפויים להשתתף מעל 100 בכירים מחברות יפניות, גופי ממשל, משרדי ממשלה וארגונים כלכליים. המשרד ישמש כזרוע ביצועית של הנספחות בטוקיו לקיום מפגשים ויצירת הזדמנויות מול החברות המקומיות בחבל קנסאי ומערב יפן ביניהן חברות כגון פנסוניק , שארפ, אומרון, מורטה, סנטורי, קיוסרה ועוד.

חבל קנסאי נחשב למתחם העסקים השני בחשיבותו ביפן אחרי טוקיו והוא ממוקם במערב יפן ונחשב ללב התרבותי וההיסטורי של יפן, ובו ויותר מ-20 מיליון תושבים. הערים אוסקה וקיוטו מהוות את הליבה של האזור וארבעה פארקים לאומיים של יפן נמצאים באזורו והוא כולל גם שישה משבעת המחוזות העיקריים במשאבים לאומיים.

הקמת משרד הסחר במערב יפן הינה חלק מהחלטת הממשלה שהתקבלה בינואר האחרון והיא תולדה של צוות בין-משרדי בהובלת המשנה למנכ"ל משרד רוה"מ- מר יוסי קטריבס ומטרתה לחזק את היחסים הכלכליים בין יפן לישראל. אחד היעדים שהוגדרו בהחלטה הינו הרחבתה של קרן הודו סין של המינהל  לסחר חוץ במשרד הכלכלה, כך שתכלול גם את יפן כמדינת יעד בתוכנית. הקרן מסייעת לחברות להקים נציגות שיווקית במדינת היעד וקול קורא ראשון לחברות המעוניינות לקבל את תמיכת המשרד, פורסם בחודשים האחרונים.

במהלך ביקורו, ייפגש מנכ"ל משרד הכלכלה עם חברות מובילות בטוקיו ובאוסקה בהן חברת האלקטרוניקה קיוסרה (Kyocera), חברת המזון והמשקאות סנטורי (Suntory),  חברת הרובוטיקה יסקאווה (Yaskawa), חברת הכימיכלים טיג'ין וחב' האלקטרוניקה TDK. בנוסף ייפגש עם ראש הועדה לתכנון האולימפיאדה בטוקיו ב-2020 ועם הקידנרן keidanren- התאחדות התעשיינים היפנית.

ממינהל סחר חוץ נמסר כי ההיקף הכולל של הסחר בסחורות בין ישראל ליפן היה כ-2.3 מיליארד דולר בשנת 2014, כאשר גובה היצוא ליפן היה כ-800 מיליון דולר וגובה היבוא כ-1.5 מיליארד דולר.

השארת תגובה