ישראל והאיחוד האירופי מחזקים את שיתוף הפעולה בתחום שינוי האקלים

השר גבאי נפגש עם שגרירי האיחוד האירופי לקידום שיתוף הפעולה בנושא שינוי אקלים
השר גבאי נפגש עם שגרירי האיחוד האירופי לקידום שיתוף הפעולה בנושא שינוי אקלים

השר להגנת הסביבה גבאי נפגש עם שגרירי מדינות האיחוד האירופאי בישראל והדגיש את ההזדמנות הכלכלית הגלומה במאמצים הגלובליים אל מול שינוי האקלים: "צמצום פליטות גזי חממה הוא מצב של win-win, לסביבה ולכלכלה, בישראל ובאיחוד האירופי. על ממשלות וראשי המגזר העסקי לעבוד יחד כדי להפחית פליטות, ולקדם מעבר עולמי לכלכלה דלת-פחמן. אנו מצפים להמשך שיתוף הפעולה הפורה שלנו עם האיחוד האירופי והמדינות החברות בו בעניין זה."

פטריק מזונאב, שגריר צרפת שמארחת את וועידת האקלים בפאריז ואירח את המפגש אמר: "ועידת פאריס תהיה הזדמנות היסטורית להאיץ את המעבר לכלכלה עולמית דלת-פחמן ועמידה בפני השפעות האקלים. אנשים ברחבי העולם מצפים ממנהיגיהם לאותת שהם מוכנים ורוצים לנקוט בפעולה החלטית כדי להתמודד עם שינוי האקלים. האיחוד האירופי והמדינות החברות בו מחויבים לתרום חלקם ולעבוד עם השותפים שלנו כדי להבטיח שועידת פריז תהיה הצלחה." כמעט כל מדינות העולם, כולל ישראל וכל 28 מדינות האיחוד האירופי, יתכנסו יחדיו בדצמבר 2015 בוועידת האקלים בפריז (COP21) על מנת לגבש הסכם אקלים גלובלי חדש.

ואני אומר? נהדר ששגרירי האיחוד האירופאי בארץ מארחים אחד את השני לארוחות צהריים, כל פעם יש להם איזו סיבה אחרת. שיהיה להם בהצלחה עם הסינים והרוסים בפאריז.

להפחתת פליטות גזי חממה והגברת השימוש בדלקים שאינם מאובנים ישנם יתרונות סביבתיים ברורים, כגון הפחתת זיהום אוויר וכתוצאה מכך הורדה של שיעורי תחלואה ותמותה הנובעים מזיהום סביבתי. בנוסף, התייעלות אנרגטית מגבירה את התחרותיות של עסקים, ובנייה ירוקה יכולה להביא לחיסכון משמעותי לדיירים.

ישראל נמצאת כעת בשלבים הסופיים של הכנת התכנית הלאומית להסתגלות (NAP). לישראל ניסיון עשיר בהתמודדות עם האתגרים הנובעים מהיותה מדינה צחיחה וצחיחה למחצה עם מחסור כרוני במים. בזמן שההשפעות של אירועי מזג אוויר קיצוניים מורגשות בכל העולם ובמדינות האיחוד האירופי, ישראל שואפת לחלוק את הידע והניסיון שלה בהסתגלות, במיוחד באמצעות מרכז הידע להיערכות לשינויי אקלים שהוקם על ידי המשרד להגנת הסביבה. המעבר ההכרחי לכלכלות דלות-פחמן ועמידות להשפעות שינוי האקלים בכל העולם, יוצר הזדמנויות גדולות לטכנולוגיות ישראליות וידע ישראלי וזהו עוד תחום שבו יש לקדם שיתוף פעולה ישראלי-אירופי.

השארת תגובה