מתג מחיר לתג סימון. הצעת חוק: מוצרים ממדינות מחרימות יסומנו בחותמת אזהרה

הצעה לתג סימוןח"כ מיקי זוהר בצעד פופוליסטי: " מוצרים ממדינות המחרימות תוצרת ישראלית יסומנו בחותמת מיוחדת על מנת להפלות לרעה את המדינות המחרימות. כך יוכל הצרכן הישראלי לבחור אם ברצונו לרכוש או להחרים בחזרה"

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) הניח על שולחן הכנסת את הצעת החוק "סימון תחת סימון". על פי ההצעה, מוצרים המיוצרים במדינות המחרימות תוצרת ישראלית יסומנו בחותמת מיוחדת על מנת להפלות לרעה את המדינות המחרימות. על פי ההצעה, יבואנים ומשווקים  יחויבו לסמן את המוצרים באמצעות הטבעה או חבק על גבי המוצר. בכך, תינתן לצרכנים הישראלים האפשרות להחליט האם ברצונם לרכוש מוצרים ממדינות המצטרפות להחרמת מוצרים ישראליים מיהודה ושומרון מבקעת הירדן מרמת הגולן או מכל אזור אחר בארץ.

ח"כ זוהר רק שכח כנראה את הפרשי הגדלים בין השוק האירופאי לזה הישראלי, את העובדה שרמת החיים הגבוהה יחסית בישראל תלוייה לחלוטין בסחר ולכן באופן כללי יש לנו יותר מה להפסיד במלחמת סחר מאשר להרוויח – חוץ מאשר הון פוליטי לח"כ זוהר. צעד כזה (בסיכוי נמוך שיתבצע) יגרום להחרפת הבעייה מול מוסדות אירופה המתונים, הקטנת היבוא והגדלת הריכוזיות בשווקי המזון כלומר לעליית מחירי המזון ויוקר המחיה. אבל מה זה חשוב לעומת ההרגשה…

ח"כ מיקי זוהר אמר היום: "ארגוני החרם באירופה משתמשים באופן ציני במושגים של 'זכויות אדם' ומלחמה נגד "הכיבוש הישראלי" אבל האג'נדה הפוליטית שלהם היא להחרים את ישראל כולה ולחתור תחת קיומה כמדינת העם היהודי. מדובר בצביעות בוטה ומוסר כפול כיוון שארגונים אלה אינם מחרימים אזורים אחרים בעולם הנמצאים תחת "כיבוש". אם האיחוד האירופי ממליץ למדינות החברות בו לסמן מוצרים מישראל, עלינו כמדינה, לנקוט באותה דרך ולסמן בצורה ברורה תוצרת המיובאת ממדינות המחרימות. כך יוכל הצרכן הישראלי לבחור אם ברצונו לרכוש תוצרת ממדינה מחרימה או להחרים אותה בחזרה"

השארת תגובה