דרעי לגרמנים : ישראל מדינה דמוקרטית באזור שמתחוללים בו שינויים גיאופוליטיים משמעותיים

שר הכלכלה אריה דרעי נפגש עם מקבילו הגרמני, השר זיגמאר גבריאל, שר הכלכלה והאנרגיה וסגן הקנצלרית של גרמניה. בפגישה בין השרים נדונו מספר נושאים ובהם שיתופי הפעולה בין המשרדים כפי שבאו לידי ביטוי באירועי 50 שנה ליחסים הדיפלומטיים בין המדינות ובייחוד ביום החדשנות שהתקיים ביוני השנה בת"א, חיזוק שיתוף הפעולה הכלכלי בין גרמניה וישראל, חיזוק שיתופי הפעולה במו"פ וקידום השקעות זרות בישראל, "יוזמת אפריקה" המשותפת לשתי המדינות ומטרתה מתן סיוע למדינות מתפתחות באפריקה וכן החשש מהחרפת צעדי האיחוד האירופי כנגד מוצרים ישראלים המיוצרים מעבר לקו הירוק. בנושא זה ציין השר דרעי כי צעדים כאלו, בימים אלו ובכלל, אשר יוזמות ומקדמות מדינות שונות, עלולים  לתת רוח גבית לגורמים שכל מטרתם הינה החרמת ישראל, זאת על אף שמדיניותו הרשמית של האיחוד האירופי הינה התנגדות לחרמות. השר גם הדגיש את היותה ישראל מדינה דמוקרטית באזור שמתחוללים בו שינויים גיאופוליטיים משמעותיים שעשויים להוביל להקצנה.

בפגישה ציין השר דרעי את חשיבותם האסטרטגית של היחסים הכלכליים בין המדינות והודה לשר גבריאל על ביקורו בארץ. השרים הסכימו לקיים יום חדשנות נוסף בשנת 2017 בברלין ובכך להמשיך ולקיים ימי חדשנות ישראל-גרמניה אחת לשנתיים, בהשתתפות חברות משתי המדינות, לקידום וחיזוק יחסי הסחר ושיתופי הפעולה הכלכליים בין המדינות.

בנוסף, הביע השר גבריאל עניין רב בתעשיית הסייבר הישראלית. השר דרעי ציין כי משרד הכלכלה מקדם יצוא של חברות ישראליות בתחום הסייבר, מקדם שת"פ במו"פ בין חברות ישראליות וגרמניות בתחומים רבים וביניהם סייבר, עוסק במשיכת השקעות זרות ומבצע שיתופי פעולה בתחום ההכשרה המקצועית גם בתחום זה. כמו כן, הזמין השר דרעי את מקבילו הגרמני לבקר בפארק הסייבר בבאר שבע.

שר הכלכלה אריה דרעי נפגש היום (26/10) עם מקבילו הגרמני, השר זיגמאר גבריאל, שר הכלכלה והאנרגיה וסגן הקנצלרית של גרמניה.
שר הכלכלה אריה דרעי נפגש היום (26/10) עם מקבילו הגרמני, השר זיגמאר גבריאל, שר הכלכלה והאנרגיה וסגן הקנצלרית של גרמניה.

השארת תגובה