כל ארגון פשע צריך גב פוליטי לאחר שהגיע לגודל מסויים – גם פורעי תג מחיר

tagאם יש משהו שניתן ללמוד ממנו על פעילות בלתי חוקית בהיקפים גדולים, החל מפשע מאורגן דרך טרור והברחת סמים וכלה בסחר בבני אדם הוא שתמיד יש כוח פוליטי לגיטימי הנותן את תמיכתו. ללא תמיכה פוליטית משמעותית, פעילות לא חוקית אינה יכולה לגדול מעבר לגודל מסויים – שהוא אגב אינו גדול במיוחד.

אל קעידה לא יכול היה לגדול למה שגדל ללא חופש פעולה מוחלט שקיבל משלטון הטאליבן באפגניסטאן ושיתוף הפעולה משלטונות פאקיסטאן השכנה. תאילנד לא הייתה הופכת למרכז עולמי לתנועת כוח אדם, הברחות עובדים בלתי חוקיים, מהגרים ועוד ללא שהיה מי שתומך בכך (ומרוויח מכך) במערכת הפוליטית התאילנדית. הרשימה משיכה הלאה בקארטלים של יצור והברחות סמים בדרום אמריקה, המאפיה בארה"ב בשנות העשרים והשלושים ועוד ועוד.

גם אצלנו פעילות כנופיות תג מחיר לא יכולה לגדול ולהיות כה משמעותית ללא גב פוליטי ותקציבים ציבוריים המועברים 'לפעילי השטח' או שמה נקרא להם פושעים?

רצח התינוק עלי דוואבשה הוא, כמובן, אירוע קיצוני ויוצא דופן, אך אסור לעובדה זו להשכיח מאיתנו כי פורעי"תג מחיר" לא פועלים בחלל ריק, אלא נשענים על תמיכה מוסדית חזקה שמאפשרת להם להתגורר ביישובים בלתיחוקיים, ללמוד במוסדות חינוך מסיתים על חשבון המדינה (קרי משלמי המיסים), לקבל סיוע לוגיסטי יום יומי מרשים מהמדינה (שוב כספי המיסים) בדמות הסעות, אבטחה, תשתיות מוזלות ולקבל תמיכה פוליטית מרשימה כשהם מסתבכים עם רשויות החוק.

השיטה ברורה מאד ואגב לא אנחנו המצאנו אותה. כסף ציבורי מתקציב הממשלה עובר למועצות השלטון המקומי וממנו לעמותות הנותנות בין שאר השרותים הלגיטימיים לאזרחים גם סיוע לוגיסטי לפעילות בלתי חוקית כגון הדפסת חומרי הסתה, מימון הסעות של 'פעילים' לחסימת צירים וצמתים כדי לחסום (באופן מוצהר ורשמי) את כוחות צה"ל, סיוע לוגיסטי בהקמת חמ"לים בישובים מבודדים המפקחים – לא על תנועות חשודות של פלשתינאים באזור ישובים אלו – אלא על תנועות הצבא. בצורה הזו בסופו של דבר כסף שנגבה כמיסים על ידי הממשלה תומך בפעילות בלתי חוקית נגד מדיניות הממשלה וגרוע מכך נגד חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל. עם כל העברת כספים מאירגון אחד למשנהו מתרחקים מהמקור הממשלתי, הפיקוח על הכספים מתרופף, קרנות שונות תומכות באותה עמותה כך שמקור הכספים מתעמעם ובסופו של דבר יוצרים תמיכה תקציבית מכספי ציבור במטרה מסויימת ללא קשר כספי ישיר. אם היינו עוסקים בשוק הפרטי היינו קראים לכך הלבנת כספים, אבל במגזר הציבורי זה כנראה מותר.

ושוב, הבה ניתלה באילנות גבוהים ונראה איך השיטה עובדת במקומות אחרים. כאשר האיחוד האירופי רוצה להתערב בעניני הפנים של ישראל הוא אינו מזרים כסף לפעילי שטח מהשמאל הקיצוני באופן ישיר. האיחוד מקים 'קרנות' התומכות 'בעמותות' המממנות פעילות לוגיסטית תומכות (כגון הסעות, בתי דפוס וכו') של 'פעילי זכויות אדם' וכך כסף ציבורי אירופאי, לאחר שעבר מספר תחנות, מממן פעילות נגד ממשלת ישראל. תג מחיר זה ממש אותו הדבר רק למטרות הפוכות.

אתה מגזים תגידו לי, בסך הכל כמה נערים חובשי כיפות סרוגות גדולות שנפלטו ממסגרת חינוכית. אז זהו שזה ממש לא ככה, ביחנו בבקשה היטב את קטעי הוידאו מההפגנות והפינויים. באזור השטחים פועלות מליציות יהודיות מאורגנות, חמושות, אלימות וקיצוניות המונות מאות פעילים 'קשים' ואלפי תומכים שקטים נוספים שלא יהססו להפנות נשק נגד חילים ושוטרים אם יקבלו 'אור ירוק' מהרבנים (משהו אמר רצח רבין?). כמה מאות 'חילים' ואלפי תומכים שקטים המעניקים תמיכה לוגיסטית אלו בדיוק סדרי הגודל של צבאות ברוני הסמים במקסיקו או של ציי הפיראטים של סומליה. מה שקורה בשטחים אינו תופעה שולית גם לא בהשוואה עולמית.

אין לי לרגע אשליות שמשהו ישתנה, רק צריך לקרוע את המסכה מעל פני הפעילים ולראות מי באמת עומד מאחריהם ואיך כספי המיסים שלנו מוזרמים במין קרקס אבסורד פיננסי לתמיכה בפעילות נגד חילים ושוטרים.

 

 

 

6 תגובות

  1. מעין הגב

    אתה משווה בשיא הרצינות בין מימון שהאיחוד האירופי נותן לפרסום (נניח) של דו"חות על פגיעה בזכויות אדם בשטחים, לבין מימון שהמדינה נותנת לטובת פעולות ריגול נגד צה"ל ורצח?!

    • Udi Gonen הגב

      הי מעיין, תתעוררי. האיחוד האירופאי מממן פעילי שמאל קיצוניים בתוך ישראל (לא רק בשטחים), הפגנות אלימות, מעשי ונדליזם והשחתה, כולל מעקב אחרי כוחות צה"ל ומשטרה. זה עוד יגמר בדם, וזה נעשה בדיוק באותו האופן של מימון עמותות. עמותות השמאל מתהדרות בשמות מכובסים של 'זכויות אדם', 'שמירה על הסביבה' וארגוני הימין מתהדרים בשמות של 'שמירה על המורשת' ההבדל היחיד הוא שאת מזדהה עם הראשונים ולכן את מוכנה לקבל אותם. מבחינתי מדובר בשני המקרים בהפרטה פסולה של מדיניות של ממשלת ישראל והתערבות בוטה בריבונות שלנו.
      (ואגב ריגול בהגדרה החוקית זה מסירת ידיעות לאוייב והצדדים כאן אינם אויבים בהגדרה החוקית), שבת שלום 🙂

  2. רונן הגב

    אתה יכול לתת דוגמה אחת, עם קישור בבקשה, של "פעילי שמאל קיצוניים" שפגעו בנפש? שירו במישהו, אפילו שהרימו אבן בהפגנה? פעילי שמאל מתלווים להפגנות בשטחים שמידרדרות לאלימות והשלכת אבנים. אין שום עדות – ואם יש, נשמח לשמוע ממך משהו קונקרטי – שהם הסיתו לאלימות. וכדאי גם לזכור שיש הבדל בין השלכת אבנים על חיילים חמושים לבין הצתה של בית עם אזרחים.

    אין שום הקבלה, וגם לא במימון. העובדה שהטרור היהודי נתמך בכספי מיסים חמורה הרבה יותר מהעובדה שהניטור השמאלני נתמך בכספים זרים. הרי אין פוליטיקאי ימני שלא מקבל תרומות – ובבית היהודי, את עיקר התרומות – מתורמים בחו"ל. למה זה בסדר והאיחוד האירופי לא? למה לאדלסון יש זכות התערבות בפוליטיקה הישראלית ולממשלת דנמרק לא?

    • Udi Gonen הגב

      רונן, אתה צודק במאת אחוזים זה לא בסדר וגם זה לא בסדר. תקרא בבקשה את הטקסט- בשני המקרים לדעתי מדובר בהתערבות פסולה בענייני פנים ופגיעה בריבונות.
      ואם אתה כישראלי יהודי מצדיק זריקה של אבנים על ידי ישראלים על חילי צה"ל כנראה שאבדה דרכנו המשותפת כאן.

  3. רונן הגב

    לא ברור לי למה אתה פותח לתגובות אם אינך מגיב לשאלות. כתבת:

    "תג מחיר זה ממש אותו הדבר רק למטרות הפוכות."

    מעיין תהתה איך בדיוק זה "אותו דבר". גם אני. יש מיליון דברים בארץ שמתבססים על מימון זר. פעילות עמותות השמאל חוקית לחלוטין. אין בה לא אלימות ממשית ולא הסתה לאלימות. זה בדיוק *לא* אותו דבר ש"תג מחיר" עושים.

    ולא הצדקתי זריקה של אבנים על ידי ישראלים על חיילי צה"ל, מהסיבה הפשוטה שמדובר בבדיה. אני עדיין מחכה לעדות, קישור, ראיה כלשהי שאי פעם זה קרה. ואם אין לך ראיות כאלה, מה זה אומר על הבלוג הזה?

    • Udi Gonen הגב

      בתור מי שמכיר היטב את הנושא, והתנסה בו באופן אישי עמד במחסומי צהל וביצע את מטלות הצבא בבט"ש באזורי יהודה ושומרון אני עומד לחלוטין מאחורי דברי ואף אומר אותם שנית: פעילי שמאל ישראלים המפעילים אלימות נגד חילי צהל כולל זריקת אבנים (ראיתי במו עיני). וכמובן שגם פעילי הימין הקיצוני עושים אותו הדבר – רק כדי להרגיע אותך
      ביי

השארת תגובה