הממיר מס קניה במכס

customכותרת ההודעה שהוציא משרד האוצר צועקת הוזלת יוקר המחיה לטובת הצרכנים והתעשייה המקומית: "שר האוצר חתם על צו המבטל את מס הקנייה על ממירים". האמת כרגיל יותר מורכבת. משרד האוצר המיר את מס הקניה לממרים במכס (ממש משחק מילים שכזה).

בשל ההזדמנות לפתח קו ייצור חדש באחד המפעלים בדרום הארץ ובכך למנוע את סגירת המפעל ואת פיטוריהם הצפויים של כ-300 עובדיו, פנה משרד הכלכלה לפני מספר חודשים לרשות המסים, בבקשה להטיל מכס על יבוא ממירים מחו"ל ובכך להגן על התוצרת המקומית. שר האוצר נענה (ובצדק לדעתי) לבקשת משרד הכלכלה להטיל מכס בשיעור של 10% על ייבוא ממירים מיוחדים לקליטת שירותי לוויין או כבלים, וזאת במטרה להציל את המפעל המדובר.

בהתאם לכך, קבע שר האוצר כי יוטל מכס בשיעור של 10% על יבוא ממירים מחו"ל, במטרה לסייע לתעשייה המקומית הצומחת להתחרות ולהתמודד עם היבוא, שכיום מתבצע ברובו ממזרח אסיה (תאילנד, סין וטאיוואן) ומאוקראינה.

על מנת שלא לייקר את מחירם של הממירים לצרכנים, הוצע כי לצד העלאת המכס יבוטל כליל מס הקנייה המוטל על הממירים, דהיינו, הן עבור ממירים מתוצרת מקומית והן עבור ממירים מיובאים.

לאחר בחינת הנושא בוועדת הכספים, עודכנה הוראת השעה המוצעת והוחלט לקבוע את תוקפה למשך שנתיים, על מנת לתת ודאות לשוק ולאפשר את בחינת השפעת המסים על הייצור המקומי לעומת הייבוא וכן על מחירם הסופי של הממירים לצרכנים. שינויים אלה יחולו גם בייבוא המסחרי וגם בייבוא האישי.

תחולת הצו תהיה החל מה-1 בינואר 2016, אך הוא מפורסם כבר כעת מאחר שהזמנת הממירים על ידי חברות הכבלים והלוויין נעשית זמן רב מראש והתעורר הצורך לתת לשוק להיערך בהתאם. הפסד ההכנסות ממסים לקופת המדינה כתוצאה ממהלך זה מוערך ב-9 עד 18 מיליון שקל מדי שנה.

השארת תגובה