סגן שר האנרגיה הרוסי הגיע לישראל לביקור פתע מיוחד בכדי לבחון אפשרות לשיתוף פעולה בתחום הגז

gazpromמשלחת מיוחדת  של חברות רוסיות בתחומי הגז, בראשותו של סגן שר האנרגיה הרוסי, אנטון אינוסטין, הגיע לישראל לביקור של יומיים בלבד, בכדי לבחון את האפשרות לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות בתחום הגז הטבעי. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ייפגש עם סגן שר האנרגיה הרוסי ונציגי החברות על מנת לקדם את היחסים בין ישראל ורוסיה, לחלוק ידע בנושא הגז לתחבורה ולקדם שיתופי פעולה בילטראליים פורים בתחום.

משלחת החברות, בהן חברות ""Gasprom, "GasServiceComposite Group", Energothegrup Company"", הן חברות מובילות בתחומן, בתחומי פיתוח תשתיות גז טבעי, ציוד אספקת והובלת גז, חומרים מרוכבים, תחבורה וציוד לפרויקטי תשתית ובנייה.

במהלך הביקור הקצר של נציגי החברות בארץ, ייערך להן "שולחן עגול" של התאחדות התעשיינים בשיתוף עם משרד החוץ הישראלי ומועצת העסקים רוסיה-ישראל, במסגרתו ייערכו פגישות בין החברות הרוסיות לחברות ישראליות. נושא השולחן הוא Gas for Transportation, ומטרתו הפריה הדדית, למידת יכולות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים בתחום. בין היתר, ישתתפו בשולחן העגול נציגים מהחברות הישראליות "סופרגז" ו- "נתגז", לצד נציגי ממשל בכירים.

חברי המשלחת הרוסית יבחנו את האפשרות לשתף פעולה עם החברות הישראליות שונות בתחומים כגון גז לתחבורה, וללמוד על מדיניות לפריסת תחנות דלק ותשתיות דלק; התייעלות אנרגטית בתחום התחבורתי – כולל מסגרות משפטיות ורגולטוריות; תכניות מקומיות להרחבת התשתיות והשימוש בגז טבעי לתחבורה ועוד.

לכלכלת רוסיה אתגרים לא מבוטלים והיא נסמכת בעיקר על מגזר האנרגיה ומשאבי הטבע לצמיחתה. לצד זאת, רוסיה מהווה יעד פוטנציאלי עבור היצוא הישראלי, הן בתחומי שירותים לאנרגיה חלופית.

השארת תגובה