האם נשים באמת מעדיפות גברים עשירים ואיך זה קשור לטבעת הנישואין

קמעונאי תכשיטים בעיקר בארה"ב מודאגים מהנטיה הגוברת בקרב אמריקאים להימנע מנישואין. שיעור הנישואים מפגר אחרי קצב צמיחת האוכלוסיה. ההשלכות העיסקיות של המגמה הזו על תכשיטנים באות לידי ביטוי בכך שפחות אמריקאים רוכשים טבעות אירוסין ונישואין. רכישות טבעות נישואים ואירוסין מהוות את המנוע של תעשיית התכשיטים המערבית. מכירות טבעות אירוסין ונישואין מהוות 12.7% ממכירות התכשיטים והשעונים בארה״ב, והנתון צפוי להצטמצם כך על פי נתונים של חברת אקוויטי תקשורת (Equity Communications) שפורסמו על ידי מכון היהלומים הישראלי.

לדעת חברת המחקר המחסור ההולך וגובר ברווקים אמידים הוא הסיבה שבגללה יותר אמריקאים נמנעים מנישואין, מתוך שלושת עמודי התווך אשר אחראים לצמיחה בצריכת תכשיטים: מגמות נישואין; רווחה כלכלית של משקי בית ועסקי הקמת חנויות תכשיטים.

נשים עדיין מעדיפות להינשא לגברים שמפגינים כושר השתכרות גבוה יותר, ולכן בין הפרמטרים העקביים והמשמעותיים ביותר של נישואין בקרב גברים נמנים התעסוקה והפוטנציאל הכלכלי. גברים המועסקים והמפגינים פוטנציאל כלכלי גדול יותר – הם בעלי סבירות גבוהה יותר להינשא, בתקופות שונות ובקבוצות אוכלוסין שונות. מנתוני מפקד האוכלוסין של ארה"ב עולה, כי 97.7% מהגברים הנשואים היו בעלי הכנסות ב-2013 לעומת 72.2% מרווקים שמעולם לא נישאו.

גם בימנו ואפילו בארה"ב, נישואין עדיין תלויים ברובם בגברים. גם גברים וגם נשים עדיין מצפים מהגבר להיות מסוגל לפרנס את המשפחה העתידית לפני המעבר לנישואין. זאת, למרות ההתקדמות המשמעותית בכל הנוגע לשיויון בין המינים. בשנת 2011, נשים (רעיות) תרמו 37% להכנסה המשפחתית במשקי בית שבהם שני בני הזוג עובדים. באותה שנה, רק 28.1% מהנשים הרוויחו יותר מבעליהן.

על פי הדו"ח, נשים עדיין מעדיפות להינשא לגברים שמפגינים כושר השתכרות גבוה יותר, ורבות אינן מוכנות להתפשר על כך. לנשים בעלות השכלה אקדמית יש סטנדרטים גבוהים ומחמירים יותר של רמת חיים מינימלית מקובלת להקמת בית משותף. מסיבה זו, מאגר בני הזוג הפוטנציאליים ממשיך לרדת בעוד ההשכלה ויכולת ההשתכרות של נשים הולכות ומתקרבות לאלה של הגברים.

בקיצור- נשים עדין מעדיפות גברים עשירים ומבקשות את ההוכחה לעושר הגבר בגודל האבן המשובצת בטבעת האירוסין, ברוכים הבאים למאה ה 21.

השארת תגובה