הסתיימה ועידת סחר חוץ הראשונה של ישראל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה

הסתיימה  ועידת סחר חוץ הראשונה של ישראל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה הועידה עמדה בסימן "מגה טרנדס" – מגמות עולמיות – הזדמנויות לייצוא הישראלי
האירוע נפתח במעמד שר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט: "מנהל סחר חוץ הוא כלי מעולה למגזר העסקי הפרטי, אנו מובילים צעד משמעותי של הנעת משאבים מזרחה, והיום יש לנו יותר נספחים בסין. הנספחים הללו יכולים לסייע ליצואנים מבחינת בעיות רגולטיביות מקומיות ופיתוח עסקי במלוא מובן המילה".
עוד הוסיף בנט: "בזמן האחרון יש מגמה לומר כמה הכול רע בארץ, אני רוצה לומר שטוב בארץ, יש לנו כלכלה חזקה, יש לנו כלכלה שצומחת מאוד יפה, הייצוא צומח לאירופה- גדל בכמעט 10% בשנה האחרונה, ההייטק שלנו בשנת שיא בכמות ההנפקות של חברות הישראליות ובכמות ההשקעות החדשות של חברות ישראליות. 50% מהייצוא הישראלי זה הייטק! זה דבר מדהים ואין לזה אח ורע בעולם. כמובן שיש בעיות, מחירי הדיור גבוהים מדי, כי התעסקנו ברעיונות בשמיים במקום ליצור היצע. רק השבוע אישרנו בממשלה העתקת בסיסי צה"ל מהמרכז דרומה. המפתח בעניין זה הוא לדעת שאין קסמים".
הדובר המרכזי, עורך הוול סטריט ז'ורנל מר ברט סטפנס: "עליית הערך של הדולר האמריקאי עולה על היאן, היורו והפאונד. מכך שהייבוא האמריקאי הופך לזול יותר, במיוחד לאמריקאים. זה טוב ליצואנים בישראל, שמייצאים מדי שנה סחורה בשווי 15 מיליון דולר לארה"ב. אמנם בארה"ב הופך ליקר יותר, זה אומר שהדומיננטיות של הדולר הופכת למושכת יותר. זה יעזור לשוק הנדל"ן במקומות כמו מנהטן, סן פרנסיסקו ומיאמי. זה יכול להפוך את הרכישות של חברות זרות למושכות יותר עבור קניינים אמריקאים".
ראש מנהל סחר חוץ, אוהד כהן: "ועידת סחר החוץ הראשונה של ישראל היא אירוע מיוחד עבורנו. הייצוא הוא קטר הצמיחה של המשק, המנוע שמניע את הצמיחה הכלכלית. בועידה, נחשוף את כל הכלים שהממשלה והסקטור הפרטי, אותם שותפים שאנו עובדים איתם, יכולים להשתמש בהם בכדי לעזור ליצואנים לחדור לשווקים בינלאומיים. נעניק כאן מידע רב על כל הכלים השונים שנועדו לכם. בנוסף, אנו מנסים להגדיל את מס' היצואנים היציבים. תנו לנו מטרות והציגו בפנינו את החסמים, נוכל לעזור לכם בניהול קשרי הלקוחות שלכם".
מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, פתח היום (ג' 6.1.15) את הוועידה הראשונה בנושא סחר החוץ של ישראל. הועידה עומדת בסימן "מגה טרנדס"- מגמות כלכליות  גלובאליות והזדמנויות עסקיות עבור יצואנים ישראלים.
מטרתה להפגיש בין מקבלי ההחלטות, בכירים וגורמי מפתח בממשלה ובכלכלה על מנת לחשוף בפני היצואנים הישראליים את המגמות במסחר העולמי ולהרחיב את היצוא הישראלי לשווקים הבינלאומיים
40 הנספחים המסחריים של מינהל סחר חוץ המשרתים במרכזי הסחר העולמיים, יציגו בפני היצואנים הזדמנויות להרחבת פעילות ולחדירה לשווקים חדשים.
אורח הכבוד והדובר המרכזי, מר ברט סטאפן העורך הבינלאומי של המגזין המשפיע "וול סטריט ז'ורנל", הציג את המגמות הגלובליות והמקומיות והשפעתן על כלכלת ארה"ב, על העולם בכלל ועל ישראל.
בכירים במשק, בממשלה ובאקדמיה, הציגו ניתוחים מאקרו כלכליים וידונו בהזדמנויות חדשות עבור היצואנים הישראלים, במגוון סקטורים, ברחבי העולם.

3 תגובות

  1. גונן אור בן חיים הגב

    ארוע חובה שנתי של משרד הכלכלה.
    ארגון ותכנים למופת.
    הזדמנות בלתי רגילה לפגוש את מיטב הנספחים הכלכליים וללא ספק
    To makes time to market shorter
    שאפו גדול על היוזמה והארגון.

  2. אודי הגב

    אכן היה אירוע נהדר לדעתי, טוב לשמוע שעוד משתתפים חושבים כך

השארת תגובה