מי מממן בפועל את בניית תעלת ניקרגואה?

אנאליסטים ימיים ממשיכים לגלות ספקנות בנוגע ליכולת של ניקרגואה וחברה מסין להרים את פרויקט תעלת ניקרגואה בתקציב ובזמן. דבר המרמז, על פי הערכות פורטל הלוגיסטיקה port2port, כי ממשלת סין עומדת מאחורי הפרויקט וזאת במסגרת המדיניות הסינית להעמיק את אחיזתה בעולם המתפתח.

נראה כי לאחר שחברות סיניות במימון ממשלתי סיני נדיב השתלטו על מחצבי טבע ומזון באפריקה פונה הענק המתעורר לחפש הזדמנויות השקעה באמריקה הליטינית.  העבודה על הפרויקט, בעלות של 50 מיליארד דולר (גבוה פי ארבע מהתוצר הלאומי הגולמי של ניקרגואה), החלה החודש, כשסימני השאלה העיקריים הם איך תתמן ניקרגואה, אחת המדינות העניות באמריקות, את הפרויקט.

 במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשבוע שעבר לרגל השקת העבודות התחמקו נציגים רשמיים של ממשלת ניקרגואה, ושל החברה מהונג קונג (HK Nicargua Canal Development Investment Co Ltd) שאמונה על העבודות, משאלות בנוגע למי יעמוד מאחורי המימון ולמשך הזמן – חמש שנים – שבו התחייבו לסיים את כריית התעלה. כל מה שהחברה מהונג קונג גילתה עד כה, הוא בנוגע למימון בסך 200 מיליון דולר.

 תוצאות של מחקרי סביבה בנוגע לפרויקט המתוכנן נדחו לחודש אפריל 2015, כשעבודות הכרייה בפועל אמורות להתחיל במחצית השנייה של 2015.

 יצוין שאורכה של התעלה – 278 ק"מ – הוא פי שלוש מאורכה של תעלת פנמה. התכנון המוקדם, להשלים את העבודות על תעלת ניקרגואה במשך תקופה חסרת תקדים של חמש שנים/

השארת תגובה