כמה אתה אוהב אותי? 1,858 דולר יקירתי!

על הקשר שבין התרבות על שלל מחויובותיה ובין התעשיה הנוצרת לתמוך במחיבויות הללו – אפשר לכתוב ספרים שלמים. החל מהדוכן למכירת פרחים מול שער בית החולים, מוכרי העציצים בשולי הדרכים בערב ראש השנה ודרך איסוף נדוניה בזהב לאורך כל החיים עבור הכלה ההודית.

תעשיית היהולמים המגלגלת מאות מיליארדים בשנה אינה שונה והיא חבה את קיומה להמנהג המערבי של הענקת טבעת אירוסין. הענקת טבעת אירוסין משובצת יהלום היא תמצית המחוייבות שבין גבר לאישה בתחילת דרכם בעיקר בארה"ב אך גם בבריטניה. הציניקנים יעירו כי מהבחינה האבולוציונית יש ויראו בכך הבטחת עתידה של האישה למפרע, מהבחינה הכלכלית מדד לאהבת הגבר את האישה ומבחינת ענף היהלומים זו הסיבה לתעשייה כולה.

גברים בבריטניה מקציבים בממוצע  1,858 דולר לטבעת אירוסין, כך על פי מחקר חדש שפורסם במדינה. הסקר, שנערך על ידי חברת OnePoll מטעם חברת דיאמונדס פקטורי  (Diamonds Factory), המתמחה במכירה מקוונת של יהלומים, ומובא כאן על ידי מכון היהלומים הישראלי. למעלה ממחצית מהגברים שהשתתפו בסקר (51.41%) ציינו, כי העלות היא הגורם החשוב ביותר ברכישת טבעת אירוסין.

הסקר, שנערך בקרב אלף איש מצא עוד, כי 35.6% מהנשים היו מעדיפות לבחור בעצמן את הטבעת. אחת מכל שש (15%) אמרו שלא היו שבעות רצון מהטבעת כאשר ראו אותה לראשונה, כיוון שחשו כי הטבעת אינה משקפת את מידת ההיכרות של בן הזוג עימן. נתונים אלה עלו למרות העובדה שכ-46% ממשתתפות הסקר הודו שנתנו לבני זוגן הוראות מפורטות בנוגע לטבעת החלומות שלהן.

שני שלישים מהגברים הדגישו, כי התאמה לטעמן של בנות הזוג נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם, והרוב המכריע של הנשים (84%) הסכימו שהבחירה היתה ביטוי ישיר של מידת ההיכרות של בן הזוג עימן.

איכות היוותה גורם משמעותי בעת בחירת טבעת אירוסין, כאשר 63.68% מהגברים אמרו שזהו שיקול חשוב. גם לגודל היתה חשיבות, כאשר אחד מכל שלושה גברים (30%) הודו שחשו מחויבים לקנות טבעת אירוסין גדולה יותר מזו שתיכננו לקנות בתחילה, על מנת לגבור על אחרים.

פחות מרבע מהגברים (23.6%) שנסקרו ציינו, כי מצאו שבחירת טבעת אירוסין התבררה כמשימה מורטת עצבים יותר מאשר יום החתונה עצמו. עוד אחד מתוך שמונה (14%) הודו כי לא היו מרוצים מהרכישה.

הזמן הממוצע שלקח להם למצוא את הטבעת המושלמת עמד על 11 יום, כאשר מעט יותר משליש (34%) ביצעו החלטה חפוזה בתוך יומיים, ו-2% רומנטיים יותר, חיפשו את הטבעת במשך יותר משלושה חודשים לפני הרכישה.

השארת תגובה