האם יהלומים יחליפו את הזהב בחתונות מסורתיות בהודו?

הדור הצעיר והמשגשג בהודו התבגר, והגיע לשלב שבו מדקדקים יותר בבחירת התכשיטים. זהב לחתונה זה פאסה – עוברים ליהלומים, כך מדווח מכון היהלומים הישראלי. בקרב צעירים עובדים ומשכילים, במיוחד חתנים וכלות בעלי שאיפות ומקורות הכנסה גדולים יותר, חל שינוי משמעותי בהעדפות: מתכשיטי זהב מסורתיים לתכשיטי יהלומים עכשוויים

לתכשיטים הודים יש היסטוריה מתפתחת של כ-5,000 שנה ולאזרחי המדינה יש העדפה מסורתית עמוקה לתכשיטי זהב. לכן קשה מאוד לשנות את ההעדפות שלהם בין לילה. כמובן שהיצרנים המקומיים הצליחו בתקופה האחרונה לשנות את טעם הצרכנים ההודים בכל הנוגע לתכשיטי יהלומים, אבל זה עדיין לא מספיק, כיוון שהעליה בביקוש לתכשיטי יהלומים במדינה עדיין בחיתוליה. השינוי בטעמם של הצרכנים מורגש בערים הגדולות בהודו, שבהם מתגוררים כ-30% מהאוכלוסיה, לכן נראה שמכירות תכשיטי הזהב עדיין ירשמו עליה בכמות.

אנליסטים בהודו ציינו, כי השינוי הזה בדפוסי הצריכה נובע גם מגורמים אחרים: תנודות מחירים ופיחות במטבע – בכל השנה האחרונה הצרכנים ההודים היו עדים למחירי זהב תנודתיים וירידה חדה ברופי ההודי לעומת הדולר האמריקאי; מצד שני, מחירם של יהלומים מלוטשים ירד. על פי מדד סחר היהלומים של רפפורט (Rapaport Diamond Trade Index), המחיר הממוצע המבוקש ליהלומים במשקל 1 קרט ירד ברבעון השני של השנה בכ-18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

במהלך יולי 2014 עקפו מחירי יהלומי סוליטר את מחירי הזהב במדד המלאי ב-10%, עובדה אשר מפחיתה אף יותר את האהבה של הודו לזהב. גם שולי הרווח על זהב טהור ירדו לאחר שממשלת הודו, בניסיון להתגבר על הגירעון בחשבון השוטף, הטילה הגבלות שונות על יבוא המתכת היקרה, ביניהן העלאת מיסי היבוא והקשחת נהלי היבוא. התפתחויות אלה גרמו להם להגביר את הפופולריות של תכשיטים משובצי יהלומים בקרב צרכנים הודים.

השארת תגובה