נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין המכס הישראלי לבין המכס הארמני

הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס נחתם היום בין המכס הישראלי למכס הארמני. ההסכם נחתם הבוקר בירושלים על ידי סגן שר האוצר, מיקי לוי ועל ידי סגן שר האוצר הארמני, ארתור אפריקיאן, בטקס חגיגי בהשתתפותם של שר האוצר הארמני גאדג'יק קחאטריאן, מנהל רשות המסים, משה אשר, ראש מינהל המכס, אבי ארדיטי, שגריר ישראל בארמניה, שמואל מירון וקונסול הכבוד הארמני בישראל טסולאק מומג'יאן.

הסחר בין ישראל וארמניה עומד אגב על מליוני דולרים בודדים.//s7.addthis.com/static/r07/lang31/he.js

 ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והמכס של ארמניה, אשר מאז שנת 2009 מצויה ועוד. ההסכם עם ארמניה מצטרף לשורת הסכמים מכס דומים שנחתמו בשנים האחרונות בין המכס הישראלי לבין כ-36 מדינות וגושי מדינות, כגון האיחוד האירופי, ארה"ב, סין, רוסיה, הודו, אוסטריה, במגמת עלייה משמעותית רצופה בייצוא סחורות ושירותים, במסגרתו מתחייבות שתי המדינות לשתף פעולה במגוון פעילויות לדוגמא: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות איטליה, ברזיל, קנדה, צ'ילה ועוד. הסכמים אלו תורמים לתיקי חקירות במגוון רחב של תחומים וביניהם חשיפת הברחות של טובין, ומסייעים בקבלת מידע בנושאי הלבנת הון והנמכות ערך של טובין מיובאים.
 סגן שר האוצר, מיקי לוי, בירך על חתימת ההסכם מול ארמניה ואמר כי "כל הסכם חדש שנחתם עם המכס הישראלי תורם לחוסנה הכלכלי של מדינת ישראל, לחיזוק מצב התעשייה ולשיפור יחסי החוץ".
 שר האוצר הארמני, גאדג'יק קחאטריאן, ציין כי הוא רואה חשיבות רבה לחתימה על ההסכם המעניק, בין היתר, למכס הארמני הזדמנות ללמוד מהנסיון הרחב של המכס הישראלי המתמודד עם אתגרים מורכבים. לדבריו, הידוק היחסים וקשרי העבודה בין ארגוני המכס אף יתרום להידוק היחסים בין המדינות.
 מנהל רשות המסים, משה אשר, הסביר כי "החתימה על ההסכם צפויה להגדיל את היקפי הסחר והרווחיות של חברות התעשייה הישראליות המייצאות לחו"ל, באמצעות הגברת יעילות הסחר, הסרת חסמים ושיפור בפעילויות האכיפה של המכס ורשות המסים ולפיכך, מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס רבים ככל האפשר".
 ראש מינהל המכס, אבי ארדיטי: "בעידן הגלובליזציה, החלפת מידע בין מדינות הכרחית למניעת הברחות ולתשלום מס אמת ולכן, הסכם זה הינו הסכם חשוב עבור סחר החוץ של מדינת ישראל ויש לברך עליו".
IsraelTradewithArmenia

השארת תגובה