סבב שני של כסף חכם יוצא לדרך

משרד הכלכלה שם לו כיעד להגדיל את היקף המכירות של חברות ישראליות בחו"ל. לפיכך, השיק המשרד, באמצעות מינהל סחר חוץ, תכנית חדשה ונרחבת בשם "כסף חכם", המעניקה ליווי מקצועי וסיוע בגובה 50 מיליון שקלים לחברות המשווקות לחו"ל במטרה להשיג גידול משמעותי בהיקף המכירות של החברות המשתתפות בתכנית לעד שני שווקי יעד.

התכנית מבוססת על יצירת תהליך ממוקד ומעמיק של החברות בשווקי יעד ותכלול אבני דרך על פי לוחות זמנים מוגדרים, לפרק זמן של שנתיים עם אפשרות להארכה לשנה נוספת. החברות המשתתפות בתכנית יזכו לליווי של מערך הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה, יועצים שיווקיים וגופים מקצועיים נוספים.

היקף התמיכה הכספי המרבי לו תזכה כל חברה הוא 500,000 שקלים.

המקצה הראשון הסתיים ב- 7/10/2014 ומיד בסיומו נפתח המקצה השני לתכנית "כסף חכם", מקצה אשר יסתיים בסוף שנת 2014.

במסגרת מקצה זה יתקיים גם "מקצה ייעודי לאוכלוסייה הערבית" בשיתוף עם הרשות לפיתוח כלכלי של המגזר הערבי, הדרוזי והצ'רקסי במשרד ראש הממשלה. המקצה הייעודי יאפשר לעודד חברות להתמודדות על קבלת סיוע בתנאי סף נוחים יותר ושיעורי תמיכה מוגדלים.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ: "לאחר סיום המקצה הראשון של התכנית, אנו ממשיכים את התנופה ופותחים את המקצה השני על מנת לאפשר לחברות יצואניות נוספות לקבל סיוע עוד בשנת 2014 ולפתח פעילות שיווקית בשווקי חו"ל. במקצה זה נייחד גם תקציב ייעודי לחברות מהמגזרים הערבי, הדרוזי והצ'רקסי, במטרה לעודד ולסייע בפעילות חברות אלה בשווקים הבינלאומיים"

פרטים נוספים אודות התכנית, הוראת מנכ"ל משרד הכלכלה (5.10) וטפסים מקוונים להגשת בקשות נמצאים באתר האינטרנט שכתובתו: www.economy.gov.il/icf.

השארת תגובה