שיווק ועסקים בינלאומיים, חדשנות ופיתוח אזורי מאת ד"ר אילן ביג'אוי

הפעילות העסקים הבינלאומית מחייבת תכנון מהלכים לטווח ארוך יחד עם התאמה לסביבה המשתנה. "מתברר שהחברות החדשניות יותר מוכרות פי 2.5 יותר מהחברות הפחות חדשניות ומרוויחות פי עשרה מהן"

 בספרו "שיווק ועסקים בינלאומיים, חדשנות ופיתוח אזורי", מגלה ד"ר אילן ביג'אוי כיצד באמת קורים הדברים, ברמת המדינה והפירמה.  הוא נותן מבט מקרוב על נושאים שכל מנהל ובעל משרה בכירה בפירמה ובממשלה ירצה לקחת עמו למשא ומתן להכרעה בעלת משמעות אסטרטגית.

הפעילות העסקים הבינלאומית מחייבת תכנון מהלכים לטווח ארוך יחד עם התאמה לסביבה המשתנה.  הסביבה הגאופוליטית-כלכלית המשתנה משפיעה ברמת הפירמה. החוב הלאומי בארה"ב הגדל והולך, המשבר הכלכלי באירופה, רעידת האדמה והצונאמי ביפן מצד אחד ושיעורי הצמיחה הגבוהים של סין, הודו, או ברזיל מצד שני, הן תופעות שיוצרות השפעות שרשרת מעלות חומרי הגלם ועד להתנהגות הצרכן, יכולתו לצרוך וציפיותיו.

 משטרים כלכליים משתנים. ארה"ב תחת שלטון ברק אובמה אינה פועלת יותר לפי המודל הקפיטליסטי הטהור וסין העממית למדה לנצל את המודל הקפיטליסטי לטובתה.

 הצורך בפיתוח יתרונות תחרותיים חדשים המבוססים על אסטרטגיית חדשנות מתאימה,  על התמודדות עם תרבויות צרכניות ועסקיות שונות ועל הצורך בהתמודדות עם המרחב הקיברנטי החדש — הם חלק מהאתגרים העומדים בפני פירמה הרוצה להשתלב במרחב הבינלאומי.

 בספרו דר' בג'אוי מתמודד גם עם האתגר של פתרונות כלכליים- עסקיים להצמחת הכלכלה במדינות אפריקה וליצירת שותפות אינטרסים במזרח התיכון

 ד"ר אילן ביג'אוי, בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת סורבון בפריס, מרצה בכיר באוניברסיטת בר-אילן. לצד פעילותו האקדמית הוא עוסק בייעוץ למיזמים פרטיים ולפירמות שונות בישראל ובחו"ל, כמקדם חשיבה יזמית ועסקית בקרב עובדי ציבור ואנשי עסקים. הוא פועל במדינות שונות באסיה ובאפריקה מטעם המכרזים לשיתוף פעולה בין-לאומיים של משרד החוץ ומשרד החקלאות.

 "אופיר ביכורים" מתמחה בקידום יוצרי מקור בראשית דרכם. ניתן להשיג את " שיווק ועסקים בינלאומיים, חדשנות בחנויות הספרים המובחרות. מחיר מומלץ לצרכן 84 ₪ או באתר האינטרנט  www.ofir.org.il. 

השארת תגובה