בין הדסה לבנק מזרחי עובר פס כסף עם אד קל של 'כשר אבל מסריח' ולמה ראוי ששר המדע יחזיר 14 מליון ש"ח

כנראה ששר המדע פרי לא יחזיר לבנק המזרחי את 14 מליון השקל שקיבל כתמורה להיותו ראש הדריקטוריון של הבנק בין השנים 2007-2012 בהן כיהן במשרה חלקית בלבד (על פי Ynet) בנוסף עוד מעל 600 אלף שח עבוד רווחים בשנת 2012 עת עזב את הבנק והצטרף לפוליטיקה. מצנח זהב קוראים לזה, בונוס ועוד מכבסת מילים. האמת העצובה היא שכנראה שיש סיכוי תיאורטי שמשכורות עתק אלו ישולמו בעתיד מכספי הציבור.

למה אני בדיוק מתכוון? בואו נבחן מקבל בונוסים אחר ששמו פרופ' שלמה מור יוסף שקיבל בונוסים ומענק פרישה על הביצועים המזהירים שלו כמנכ"ל הדסה'. כמה בונוס קיבל? בונוס של 1.8 מיליון שקלים ופנסיה חודשית של 75 אלף שקלים עד פרישתו.

בית החולים כידוע לכולם קורס וכנראה שמדינת ישראל תקרא לדגל להצילו, ואיך תעשה זאת בדיוק מדינתנו היקרה? באמצעות כספי המיסים של כולנו. במקום שאלו יוצאו על חינוך ותשתית הם יצאו לכסות את הפסדי הענק של הדסה.

ההערכות מדברות על כך שהמדינה תצטרך להזרים 410  מליון ש"ח לכיסוי הגרעון (בניכוי הלאמת הנכסים הקבועים). ואם הבונוס והפנסיה החודשית לשלמה מור יוסף לא היו משולמים הרי שהכסף שהיה נדרש מהמדינה היה 'רק'  399 מליון (בהיוון גס ל10 שנים) – כלומר בדיעבד את הבונוסים לניהול הכושל של הדסה אנחנו משלמים!  ולא הדסה.

ומה הקשר לפרי אתם שואלים? תיאורטית אם עוד כמה שנים בנק מזרחי יקרוס והמדינה תאלץ להתערב, יחזור אותו הסיפור בדיוק!

אתה הוזה תאמרו לי, שבנק מזרחי יקרוס? אז זהו בדיוק הלקח שלא למדנו מהמשבר הפיננסי, או שבעצם למדנו אבל החמדנים שבראש הפרמידה מבקשים להשכיח אותו מאיתנו מהר. אם ארגון הוא גדול מדי מכדי ליפול, אם ביום זעם וקריסה המדינה בכל מקרה תיקרא לדגל להציל את החוסכים, החולים בקיצור את הציבור הרחב שדמיו וכספיו מושקעים באותו הארגון – אזי אותו ארגון צריך להיות תחת רגולציה בימים שתיקונם.

זה נכון לכל הבנקים, קופות החולים, עמותות גדולות, אוניברסיטאות, חברות ענק המעסיקות אלפי עובדים (גם אם הן חלקית בידים פרטיות – לרוב חברות כאלו נסחרות בבורסה) תאגידי תחבורה וכו'. ראוי שכולם יצמידו את שר בכירהם לשכר בכירים בשירות המדינה. מעל 50 אלף שח בחודש (שזה בגדול שכר של שר בישראל) זו כבר חמדנות. רוצים מעל 50 – אין בעיה אבל ביום פקודה אנא שלמו מכיסכם הפרטי עבור הבראת הארגון שבראשו עמדתם.

ועוד לא נגענו בנשות הדסה היקרות בחו"ל, שרואות את מפעל חיהן קורס בגלל ניהול כושל. אין ספק כי קק"ל המגבית ושאר מאכערים יתקשו לגייס השנה כספים למען פרויקטים בישראל.

השארת תגובה