בלב ליבה של פריז- מפגן תמיכה והזדהות של קק"ל וממשלת ישראל ביהדות צרפת

בזמן שהאנטישמיות מרימה ראש בצרפת והדי הסערה שעורר הקומיקאי האנטישמי ומכחיש השואה דיידונה עם תנועת ה'מועל יד' החדשה, טרם שכחו- מגיעה ה'תשובה הציונית': בלב ליבה של פריז, בארמון המלוכה בו שכנה בעבר הבורסה של צרפת, התקיים ביום ראשון, מפגן תמיכה ציוני, ביהדות צרפת. מאחורי הכינוס 'ישראל היום ומחר' עומדת קרן קיימת לישראל, אליה חברו משרדי ממשלה, לאירוע שיא שתכליתו הסברת מדינת ישראל והבעת תמיכה פומבית בקהילה היהודית.

במסגרת הכינוס, לו שותפים ארבעה משרדי ממשלה- ביטחון, תיירות, חקלאות וקליטה וכן רשויות מקומיות מהפריפריה – תוצג ישראל בפני יהודי צרפת על אפשרויות הנדל״ן שלה, על פיתוחיה החקלאיים, הצבאיים, האקולוגיים והמחקריים. כן יתקיימו פאנלים מקצועיים בהשתתפות אנשי מקצוע, שרים ומומחים מובילים בתחומם.

הכינוס עצמו ילווה באבטחה חסרת תקדים, לאחר שבשבועות האחרונים הארגונים הפלשתינים וארגונים אנטי ישראלים בצרפת, כבר הודיעו על כוונתם להפריע למהלך הכינוס. בימים האחרונים קיבלו בקק"ל מידע לפיו פעילים בארגונים אנטי ישראלים מתכננים להגיע למקום הכינוס ולהפגין נגד ישראל וקק"ל. האיומים אף קיבלו ביטוי מעשי, כאשר לפני כשבוע התקיימה מתקפת סייבר על אתר הארמון בו יתקיים האירוע, כולל איומים ומסע לחצים אינטרנטי נגד מנהל הארמון, לבל יאפשר את קיום הכינוס הפרו ישראלי וציוני.

"מי שרוצה לראות את פניה האמיתיות של ישראל מוזמן לראות עובדות- מי שרוצה להחרים ,יישאר לצעוק סיסמאות בחוץ. צרפת היא ליבה של אירופה. פריז היא ליבה של צרפת- ואנו מציגים את ישראל האמיתית כאן בליבה של פאריז. ההפגנות והאיומים לא ירתיעו אותנו, להיפך הם רק מוכיחות עד כמה דרכנו צודקת ונכונה", אמר יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, לקראת האירוע.

לצד שטנצלר ישתתפו באירוע גם יו"ר עמית קק"ל, אפי אפללו, שר החקלאות יאיר שמיר, שר התיירות עוזי לנדאו, שרת הקליטה סופה לנדבר, סגן שר הביטחון ח"כ דני דנון, ראשי ערים, ראשי הקהילה היהודית בצרפת, ובכירים בשלטון הצרפתי.

ומאורח יותר באותו היום פורסם על ידי קק"ל:

"סביב אבטחה חסרת תקדים נערך בלב ליבה של פריז- מפגן תמיכה של קק"ל ביהדות צרפת שלושה מעגלי אבטחה, מאות שוטרים ואנשי כוחות ביטחון גלויים וסמויים, סגירת רחובות ראשיים וצלפים על הגגות, היוו חלק מההיערכות חסרת תקדים של עיריית פריז והמשטרה המקומית, לקראת כנס 'ישראל היום ומחר' שהתקיים היום בלב ליבה של פריז, בהשתתפות למעלה מ- 15 אלף מיהודי צרפת.

כנס תמיכה והזדהות ביהדות צרפת, שיזמה קרן קימת לישראל, על רקע האנטישמיות הגואה בצרפת ובאירופה בכלל. האירוע שקיימה היום קק"ל  בצרפת, הוא מהגדולים שקיימה הקהילה היהודית בצרפת, תחת הכותרת 'ישראל היום ומחר', אירוע שיא שתכליתו הסברת מדינת ישראל והבעת תמיכה פומבית בקהילה היהודית.

ההערכות המוקדמות, שהתבססו על מידע מודיעיני ופעילות אקטיבית מצד הגופים האנטי ישראליים הפועלים בצרפת, דיברו על הפגנות אלימות שמתכננים אותם קיצוניים אנטישמיים באזור הכינוס. אולם, כאמור, הפעילות המשטרתית, הגלויה והסמויה, ובעיקר כמות כוחות האבטחה שגויסו למשימה הפתיעו את המפגינים, שנבלמו הרחק מאזור הכינוס בארמון  פלה ברונייר, בו שכנה בעבר הבורסה של צרפת. המפגינים אף ניסוי לשלוח 'כוח חלוץ' לקרבת מקום הכינוס, אולם פעילים יהודיים הבריחו אותם, מה שהזניק מיד את כוחות המשטרה שנכחו בכוחות מתוגברים ואלה רדפו אחריהם עד שתפסו אותם.

בכינוס עצמו האווירה, כאמור, הייתה שונה לחלוטין, ידידותית וחמימה, אוהדת ותומכת. לא פחות מארבעה משרדי ממשלה – ביטחון, תיירות, חקלאות וקליטה וכן רשויות מקומיות מהפריפריה ועוד גופים וחברות פרטיות- הציגו את 'ישראל היפה' על אפשרויות הנדל״ן שלה, על פיתוחיה החקלאיים, הצבאיים, האקולוגיים והמחקריים, בפני אלפים מיהודי צרפת. כן התקיימו פאנלים מקצועיים בהשתתפות אנשי מקצוע, שרים ומומחים מובילים בתחומם. יו"ר קק"ל אפי שטנצלר שפתח את האירוע בדברי ברכה יחד עם יו"ר עמית קק"ל אלי אפללו, שר התיירות עוזי לנדאו, שר החקלאות יאיר שמיר וסגן שר הביטחון ח"כ דני דנון, אמר כי  "מי שרוצה לראות את פניה האמיתיות של ישראל מוזמן לראות עובדות- מי שרוצה להחרים ,יישאר לצעוק סיסמאות בחוץ. צרפת היא ליבה של אירופה.פריז היא ליבה של צרפת- ואנו מציגים את ישראל האמיתית כאן בליבה של פאריז. ההפגנות והאיומים לא ירתיעו אותנו, להיפך הם רק מוכיחות עד כמה דרכנו צודקת ונכונה".

שטנצלר עמד בדבריו על היחסים החמים והמיוחדים המתקיימים מזה שנים בין ישראל לצרפת : "צרפת דורשת מאויבי ישראל לזנוח את דרך הטרור, ומכירה בזכותה של ישראל שלא להתפשר על בטחונה".  שטנצלר העלה על נס גם את שיתוף הפעולה התרבותי, המסחרי והכלכלי בין שתי המדינות. 

יו"ר עמית קק"ל אלי אפללו ציין כי "זה כבוד גדול לקק"ל לקיים כנס כזה עבור יהודי צרפת הנחשבים הקהילה היהודית השלישית בגודלה בעולם, קהילה זו יכולה לסמוך על קרן קימת לישראל ועל קיום הקשר בינם לבין מדינת ישראל תמיד". כל הדוברים התייחסו לאנטישמיות הגואה בצרפת וחיזקו את ידי הקהילה היהודית. הם ציינו כי באו בשליחות מדינת ישראל כדי לומר להם: אנחנו מחזקים אתכם ונעמוד לצידכם בכל מקום בעולם.שר החקלאות יאיר שמיר אמר כי "באנו לחזק את היהודים בתפוצות ולהתחזק, לשכנע בצדקת דרכנו.עמים קמים ונופלים על חוסנם הפנימי ולא על אלה שלחצו אותם מבחוץ. שר התיירות עוזי לנדאו הוסיף כי "המסר היוצא מהאירוע הזה – אם נהיה מאוחדים אז נוכל להתמודד מול גלי האנטישמיות.כל העולם כולו גשר צר מאוד והעיקר לא לפחד כלל".

השארת תגובה