לפני 23 שנה בדרום לבנון בוגי יעלון זכה באמון שלי אתמול הוא הפסיד אותו סופית

לפני 23 שנה בפעולה חודרת קו אדום בדרום לבנון ממטבחו ההתקפי והמוצלח בדרך כלל של אלוף הפיקוד יוסי פלד  'בוגי' יעלון זכה באמון שלי, זה היה רגע קצר מאד שבו הוא פקד להסתער ואנחנו קמנו והסתערנו.

אל תזלזלו ברגע הזה, זה כלל לא פשוט לקום מול אש, לפעמים מסתכלים ימינה ושמאל לראות מה עושים החברים, לראות איפה שאר הקצינים – אבל אז יעלון זכה באמון שלנו כמח"ט הצנחנים ואנו קמנו והסתערנו, לא פיקפקנו.

התקרית ההיא הייתה צפונית למוצב סוגוד אבל אתמול בירושלים מול האש הפוליטית, יעלון מיצמץ והפסיד את האמון שלי. כשר הביטחון, קצין בכיר לשעבר בצהל יוצא יחידה מובחרת הוא נטש את הקרב כאשר השאיר אותנו לבד בחזית.

הפטור מגיוס חובה לחרדים הוא העוול הגדול ביותר שקיים כיום במדינה!!  גם השאר חשוב, השתלטות הטייקונים, קיצבאות, דיור בר השגה, אבל כל השאר זה רק כסף  וגיוס לצבא זה הרבה יותר מכסף.

וכאשר שר ביטחון למעשה נגד גיוס חובה זה אומר שמשהו מאד בסיסי השתבש במערך החשיבה של צהל.

כל עוד חוק שירות בטחון נשאר כמו שהוא כל האוכלוסיה היהודית צריכה להיות כפופה לו וזה כולל את כולם! חרדים, חילי ישיבות ההסדר, חילי מסלולי הנח"ל. כולם חייבים להיות כפופים לאותו החוק, לשרת את אותה תקופה ולשאת באותו דין פלילי על השתמטות – כל דבר אחר אינו שיוויון בנטל.

מדינת ישראל השתנתה מאז 1948 עת הונחו היסודות לחוק שירות הבטחון, צרכי הצבא השתנו, צורת המערכה השתנתה, העולם השתנה והחשוב מכל החברה הישראלית השתנתה. יש אולי מקום לרפורמה כללית בגיוס לצבא. בבניית מדרג שירות שבצידו מדרג תיגמול. זה יהיה צעד ראשון לקראת צבא מקצועי שאינו צבא העם.

כך או כך, רפורמה כללית או שירות חובה, יש כאן הזדמנות לשני הפוליטיקאים לפיד ונתניהו להראות מנהיגות אמיתית ולהקטין את העוול החברתי הגדול ביותר בחברה שלנו. יעלון את האמון שלי בכל אופן  – הפסיד.

השארת תגובה