מכונית חשמלית בשנת 2013? עדין לא. אז מה כן?

אז מה יקרה בתעשיית הרכב העולמית בשנה הקרובה? מכוניות חשמליות עדיין לא נראה אבל ההיברידיות יתחזקו, אירופה ממשיכה בדעיכה ובסך הכל ייצרו מעל 80 מליון מכוניות חדשות ברחבי הגלובוס.

סקר תעשיית הרכב העולמית 2013 שנערך ע"י just-auto.com ומובא על ידי מגזין אוטוניוז קובע ש-2013 תהיה שנה מאתגרת לתעשיית הרכב העולמית ומאתגרת עוד יותר לתעשיית הרכב האירופית. למרות זאת, מהסקר, שנערך בינואר מדי שנה, מנשבת רוח אופטימית, ככל הנראה מתוך הנחה שהצמיחה הגלובלית, גם אם מתונה, תימשך, בעוד התעשייה המערב אירופית, שתמשיך לסגת גם השנה, כבר קרובה לתחתית. משיבי הסקר סבורים שהאתגר העיקרי של התעשייה ב-2013 הוא רה-ארגון של המבנה התעשייתי ועלויות הייצור שיתאימו לעולם האוטומוטיבי החדש.
הגישה האופטימית אפיינה כ-80 אחוזים מהמשיבים כ-44.1 אחוזים מהם היו 'די אופטימיים' ו-35.7 אחוזים צפו 'שינויים קלים' בתעשיה. הסיכון הגדול ביותר לתעשיה נובע, לדעת המרואיינים, מסכנה של המשך הירידה בפעילות הכלכלית והתכווצות השוק, כאשר 56.9 אחוזים מהמשיבים ראו בזה את הבעיה העיקרית. עלויות דלק וחומרי גלם היו פחותות בהרבה בחשיבותם.
צרכנים רוצים חסכון בדלק, שפע תקשורת
צריכת דלק משופרת נתפסת כאלמנט החשוב ביותר בעיני הצרכן ואחריה טכנולוגיות תקשורת, connectivity, בכלי הרכב. במקום השלישי דורגו מערכות עזר לנהג, דוגמת סיוע בחניה או במניעת תאונות.
אירופה ממשיכה לסבול חולשה
מצבם של השווקים בצפון אמריקה והשווקים המתעוררים באסיה נראה טוב בהרבה ממצבו של שוק הרכב המערב אירופי, שגם השנה ימשיך במסעו דרומה. הסקר גם מדרג את יצרניות הרכב, OEMs, בדירוג של מפסידות-מנצחות, כאשר בראש הטבלה הזו ניצבת יונדאי-קיה ואחריה פולקסווגן, ב.מ.וו טויוטה ופורד, כאשר סוגרת את הטבלה קבוצת PSA.
עדיין לא השנה של המכונית החשמלית
לפי 87 אחוזים ממשתתפי הסקר 2013 לא תהיה השנה שבה המכונית החשמלית תפרוץ את דרכה אל הקהל הרחב, בעוד 71 אחוזים סבורים שאחיזת מכוניות ההייבריד תגבר ותתחזק.
"התמונה המצטיירת מהסקר השנה אינה שונה ביותר מאשר בשנה שעברה," הסביר דיוויד לגט (David Leggett), עורך האתר. "כאשר מסתכלים גלובלית [התוצאות של] התעשייה אינן גרועות מאשר בשנה שעברה ורמת שיא, במכירות ובייצור של כלי רכב – לכיוון 85 מיליון יחידות -, היא אפשרית לשנת 2013.
"קיימת צמיחה רבה, בעיקר בשווקים המתעוררים ובשוק המתאושש בארה"ב. הדאגות של שוק הרכב וההשפעה של ביקוש חלש בתעשייה באמצעות קיצוץ בעלויות, עודף כושר ייצור, פריון עבודה נמוך והפסדים כספיים – נשארים מרוכזים באירופה והאפקטים של המשבר הכלכלי שלה."
לדברי לגט יש שפע של הזדמנויות צמיחה בטכנולוגיות מסוימות. "החברות המצליחות הן אלה המסוגלות להגיב ביעילות על ציפיות גוברות של צרכנים ברחבי העולם ולעשות את זה בטביעת ייצור גלובלית טובה," הוא אמר.

השארת תגובה