תחזיות גלובליות לכלי רכב קלים הייברידיים, פלאג-אין הייבריד ומצברים-חשמליים: 2012-2020

בעוד כשלונה של בטר – פלייס מהדהד ברמה עם התמוטטות המודל הכלכלי שלה ונטישת צוות הניהול של החברה, מעניין לראות האם מדובר במקרה נקודתי או במגמה גלובלית. דוח של חברת המחקר פיק ריסרצ' מובא כאן באדיבות אתר אוטוניוז ומנסה לשפוך אור על המספרים והמגמות בשוק העולמי.

כלי רכב הייבירדיים פלאג-אין (PEVs) הופכים למציאות במרבית חלקי העולם. אחרי התחלה חלשה ב-1998, בסוף 2010 ניסאן ליף ושברולט וולט הפכו לכלי הרכב בייצור המוני הראשונים מסוגלים לנסוע על כבישים מהירים, ומשתמשים בחשמל מרשת החשמל לאספקת כוח לכלי הרכב. מאז הושקו דגמים אחדים של PEV באסיה פסיפיק, צפון אמריקה ומערב אירופה. כלי רכב הייבריד חשמלי (HEVs) הושקו אף הם בשנות ה-90' ואף הם זמינים עכשיו באופן נרחב באזורים אלה. באזורים אחרים, כולל מזרח אירופה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון מתחיל שיווק של PEVs וכמויות גדולות יותר של HEVs נראות על הכבישים. אולם במדינות רבות באזורים אלה, התפתחות PEVs היא עדיין פרויקט ניסיוני או בשלב מבחן, עם זמינות מסחרית נמוכה.

תחזית שווקים
הדו"ח הזה מספק עדכון על תחזיות של חברת פייק רסרצ' לכלי רכב חשמליים (EVs) כולל הייבריד (HEVs) פלאג-אין הייבריד ((PEVs וכלי רכב חשמליים על מצבר (BEVs).

הנחות תורמות לתחזיות של שווקים לכלי רכב חשמליים (הנחות שעמדו במרכז דוח זה):

נושא מרכזי

השערות

זמינות כלי רכב

גידול חזק יתרחש בכמות הדגמים באזורי אסיה פסיפיק, צפון אמריקה ומערב אירופה. באזורים אחרים הגידול יהיה מתון יותר בעשור [זה].

גידול כלכלי באסיה פסיפיק

אזור אסיה פסיפיק צפוי לחוות גידול יציב וקבוע. ההאטה שנרשמה לאחרונה בסין צפויה להיות קצרה; גידול חזק יחזור וגם אזורים אחרים יתעוררו מחדש.

כלכלה בצפון אמריקה

הריבאונד הכלכלי החלש בארה"ב ובקנדה צפוי להמשך עד סוף 2014 כשאחריו הצמיחה תגדל לרמה איתנה יותר (כ-4 אחוזים גידול).

כלכלת מערבאירופה

החולשה הכלכלית ביוון, איטליה, ספרד צרפת ומדינות מערב אירופיות נוספות, צפויה, בגדול, להסתיים עד 2014 כשגידול בריא יתחדש באמצע העשור. מטבע היורו צפוי להשאר ללא שינוי (מבלי שמדינות עיקריות יעזבו את האיחוד האירופי).

מחירי דלק

בהתבסס על מחירי דלק בעבר, מחירי הדיזל צפויים לגדול בשיעור של 4.5 אחוזים לשנה בכל העולם. מחירי בנזין צפויים לעלות ב-5.7 אחוזים לשנה.

תמריצים ממשלתיים

התחזיות משערות שתמריצים נוכחיים לכלי רכב PEV ו-HEV יישארו בתוקפן לאורך תקופת התחזית, או שירידת מחירים תפצה בגין תמריצים מופחתים.

פליטות ממשלתיות/תקנות צריכת דלק

רגולציה מתוכננת וקיימת בארה"ב ובאיחוד האירופי ובאסיה פסיפיק תימשך וגם תופעל במסגרת זמן זו.

שוק כלי הרכב הכולל

הגידול הכולל בשוק כלי הרכב גם ישפיע על שוק ה-EV. באופן ברור, השוק באירופה יישאר איטי עד סוף 2014.

כתוצאה מהנחות אלה, התחזיות של פייק ריסרצ' עבור PEVs (הכוללים PHEVs ו-BEVs ביחד), הופחתו במעט לעומת העבר. הפחתה זו נדחפה בחלקה הגדול ע"י הגידול האיטי של BEVs בארה"ב (שוק הרכב הגדול ביותר עבור PEVs) ב-2012 ודחיית השקות של כלי רכב אחדים. עדיין שוק ה-PEV הגלובלי צפוי לגדול בשיעור שנתי משוקלל בריא (CAGR) של 39 אחוזים בין 2012 ו-2020. בניגוד לכך, הגידול המשוקלל השנתי ל-HEVs ולכלל שוק כלי הרכב, מוערך ב-6 אחוזים עד 2 אחוזים בהתאמה.
HEV צפוי להיות הסגמנט הגדול ביותר של EVs לאורך כל תקופת התחזית. מכירות של HEVs צפויות להגיע ל-2.1 מיליון כלי רכב ב-2020 או 2.1 אחוזים מכלל שוק כלי הרכב (לעומת 1.8 אחוזים ל-PEVs). יפן, ארה"ב וסין צפויות להיות השווקים הגדולים ביותר, כאשר יפן תהיה בין 45 אחוזים ל-50 אחוזים משוק ה-HEV.
פייק ריסרצ' צופה שהמספר המצטבר של BEVs על הכבישים יגיע ל-4.4 מיליון יחידות עד 2020 בעוד PHEVs יהיה בכמות פחותה במידה ניכרת, 3.4 מיליון יחידות על הכבישים.
אולם בצפון אמריקה ובאמריקה הלטינית, טווח הנהיגה הגדול יותר של ה-PHEVs ומחירי דלק נמוכים יהיו אטרקטיביים יותר ללקוחות לאורך כל תקופת התחזית וכתוצאה מכך מספרים גדולים של PHEVs ו-BEVs יעלו לכבישים באזורים אלה. באזורים אחרים, עלויות הדלק גבוהות, מגון רחב יותר של BEVs יהיו זמינים ואזורים אורבניים צפופים עם טווחי נסיעה קצרים יותר, צפויים לתרום למכירות גבוהות יותר של BEVs מאשר של PHEVs.

פלח שוק
פייק ריסרצ' בדקה את השווקים ל-PEVs עבור כמה יצרניות ציוד מקורי (OEMs) בארה"ב (שוק ה-PEV הגדול ביותר) וגרמניה (צפויה להפוך לשוק השלישי בגודלו אחרי סין ב-2018). כתוצאה מניתוח זה פייק ריסרצ' צופה שפורד תוביל את שוק ה-PEV האמריקני ב-2016 בהתבסס על חוזקם של מוצרי ה-Enrgi שלה שיגיעו לפלח שוק של 23 אחוזים ב-2020. ג'נרל מוטורס תהיה בעקבותיה עם פלח שוק של 20 אחוזים. אחרי שתגיע לשוק באיחור פולקסווגן תיקח בסופו של דבר את ההובלה בשוק ה-PEV הגרמני. ב-2020 פלח השוק שלה יגיע ל-25 אחוזים ובעקבותיה ב.מ.וו עם 15 אחוזים, רנו, מובילת השוק היום, צפויה לחוות גידול איטי יותר וקבוע שיעניק לה פלח שוק של 12 אחוזים.

מקור: פייק ריסרצ' תרגום ועריכה אתר אוטוניוז

תגובה אחת

  1. יוני הגב

    אין צורך למהר להחליף את הרכב כשיש מחירי דלק נמוכים

השארת תגובה