פסק הלכה יוצא דופן בנוגע לבעלויות צולבות במשק

הראשון לציון, הרב שלמה עמאר, מפרסם פסק הלכה: בעלי שליטה בגופים פיננסיים אינם רשאים להשקיע את הכספים בחברות אחרות בשליטתם.  התנועה לאיכות השלטון קיימה מסיבת עיתונאים בנוכחות כבוד הראשון לציון הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר, ובה נימסר פסק הלכה יוצא דופן שמפרסם הרב, בנוגע לתופעת הריכוזיות במשק בכלל ולעניין בעלויות צולבות ואחריות בעלי שליטה ומנהלים בפרט.

למען האמת אין ל מושג אם לבכות או לצחוק, התנועה לאיכות השלטון מסתמכת על רבנים? אולי יצדיקו גם עוד מעט התבטאויות של 'גדולי' ש"ס? אל תפלו בפח הרומנטיזציה של הדתי והטהור והאמין נגד המושחתים. כולנו מכירים את המממסד הדתי בישראל ואת איכות הדמוקרטיה שבה הוא מתנהל ומשליט עלנו….. התנועה לאיכות השלטון הפסידה את האמון שלי בהם על ידי הפרסום הזה!

קודם כל לשם האיזון נביא את דברי התנועה לאיכות השלטון:
"… פסיקתו של הראשון לציון, הראשונה מסוגה, ניתנת במענה לפנייתה של התנועה לאיכות השלטון בישראל בנושא ונוכח חששו של כב' הרב מפגיעה בכספי הפנסיה של הציבור הרחב. עוטד טוענת התנועה למען איכות השלטון כי הינה בין הגופים החברתיים היחידים, אשר שמו להם למטרה להילחם בתופעת הריכוזיות במשק הישראלי ולפרקה מן היסוד; כחלק מטיפולה בנושא סברה התנועה כי יש חשיבות עליונה לשמיעת קולו של העולם התורני בנושא. התנועה סברה כי יש חשיבות גדולה לחשיפת הציבור לפיתרונות שמציע עולם ההלכה לבעיה זו ולהשלכותיה הקשות, לא רק על קשרי ההון והשלטון ולא רק על המשק הישראלי, אלא מה  על האזרח הפשוט אשר כספי חסכונותיו, אשר נאספו בעמל ויגע רב, נפגעים פעם אחר פעם".

אז כמה דברים:

הממסד הדתי בישראל מחובר בטבורו לממסד הפוליטי והעסקי בישראל, שינוי המערכת נוגד את האינטרסים שלהם! נאיבי מי שחושב אחרת, וחוץ מזה אני אומר לא מדובשו ולא מעוקצו של זה.

השארת תגובה