שבוע של משלחות מסחריות ישראליות

היום (ג') נפתחת במוסקבה תערוכת אקווה-טק, תערוכת המים הגדולה והמובילה ברוסיה בפרט ובמזרח אירופה בכלל אותה יפקדו 12 אלף מבקרים ולמעלה מ-700 מציגים. בתערוכה יציגו 14 חברות ישראליות בתחום טכנולוגית המים.

הביתן הלאומי בתערוכה אורגן על ידי תוכנית המים והאנרגיה הממשלתית (ניוטק) במשרד התמ"ת, מכון היצוא והנספחות המסחרית של משרד התמ"ת ברוסיה. בין הגורמים שאמורים להגיע לביתן לצורך פגישות עם חברות ישראליות ניתן לציין את בכירי חברות המים העירוניות של מוסקבה וסנט פטרבורג, ראשי המפעיל הפרטי הגדול ברוסיה ROSVODOKANAL, כמו גם המפיצים הגדולים בתחום המים ברוסיה.

מנהל תוכנית ישראל-ניוטק במשרד התמ"ת עודד דיסטל: "למרות שרוסיה היא מדינה משופעת במקורות מים, היא מתמודדת עם אתגרים סביבתיים מורכבים בהיבטים של ניהול מערכות מים וטיפול בשפכים עירוניים ותעשייתיים. לחברות הישראליות מגוון פתרונות התואמים את האתגרים עימם מתמודדות החברות הרוסיות".

הנספח המסחרי שלמשרד התמ"ת ברוסיה אדי שטיינבוק: "הענפים בעלי פוטנציאל גידול ביצוא הישראלילרוסיה הם תקשורת ו-IT, תרופות, רכב, אבטחה ובטיחות, חקלאות, אגרו-טכנולוגיה, וציוד רפואי".

מדסק מרכז ומזרח אירופה בתמ"ת נמסר שהסחר הבי-לטראלי בין ישראל ורוסיה עמד בשנת 2011 על 2.7 מיליארד דולר (עלייה של יותר מ-30% לעומת 2010), מתוכו כ- 930 מיליון ביצוא (בעיקר בענפי חקלאות, מזון, תקשורת, פלסטיק), ו-1.8 מיליארד ביבוא (בעיקר בענפי יהלומים, מתכות, מוצרים מינראליים ודגנים).

במקביל 14 חברות ישראליות מתחום מוצרי הצריכה האלקטרוניים יציגו השבוע בביתן הלאומי הישראלי במסגרת קומפיוטקס, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה באסיה, הנערכת בטייפה בירת טייוואן. קודם לתערוכה, יופיעו נציגי החברות בפני ההנהלות הבכירות של חברות האלקטורניקה הטיוואניות המובילות Acer , Asus ו- HTC. משלחת החברות הישראליות הינה פרי יוזמה משותפת של הנספחות המסחרית של משרד התמ"ת בטייוואן ומחלקת ההייטק במכון היצוא.

הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בטייוואן אופיר גור: "אין עוד תחומים רבים בהם פוטנציאל הסינרגיה בין היכולות הישראליות לאלו הטיוואניות בולט יותר, מאשר בתחום המוצרי הצריכה האלקטרוניים (CES). הטיוואנים מחפשים כל מה שיינתן להם יתרון בשוק תחרותי זה והחדשנות הישראלית בהחלט זוכה להערכה".

מדסק אסיה-פאסיפיק במשרד התמ"ת נמסר ש-2011 היתה שנת שיא ביחסי הסחר בין המדינות וביצוא הישראלי לטייוואן. היקף הסחר הבי-לטראלי הגיע לכ-1.53 מיליארד דולר. זו היתה השנה השנייה ברציפות רשמה ישראל עודף מסחרי ביחסיה עם טייוואן. היצוא הישראלי עמד על סך של כ-777 מיליון דולר, כשהיבוא מטייוואן עמד על 761 מיליון דולר. בשלושת החודשים הראשונים של 2012 חלה ירידה קלה, של אחוז אחד, ביצוא הישראלי, למרות שבמרץ שבר יצוא הישראלי שיא של כל הזמנים, כשעמד על 85.5 מיליון דולר. באותה תקופה, נרשמה עלייה של 15 אחוז בייבוא מטיוואן. האלקטרוניקה הוא הסקטור המוביל ביבוא הישראלי מטייוואן ומהווה כ-30% מסך היבוא. לאחר נמצאים המכונות והציוד החשמלי.

השארת תגובה