מזכ"ל ה-OECD מבקר בישראל ויפתח את כנס האחריות התאגידית והמאבק בשוחד

יותר משנה וחצי לאחר כניסת ישראל ל- OECD, הכלכלה הישראלית ממשיכה לעבור מהפכה שקטה ומתמדת. משרדי הממשלה מיישמים בהתמדה את הסטנדרטים המחייבים של ה-OECD גם לאחר השלמת תהליך ההצטרפות לארגון, ומגמה זו באה לידי ביטוי בשלל תחומים, כשבין העיקריים שבהם נמצאים תחום האחריות התאגידית והמאבק בשוחד.

ביוזמת משרד המשפטים, משרד התמ"ת ובשיתוף התאחדות התעשיינים, יתקיים ביום ד' ה- 6.6.12 בתל אביב, כנס בנושא אחריות תאגידית ומאבק בשוחד. הכנס, בהשתתפות מרצים בכירים מישראל וממדינות החברות ב- OECD, ידון בדרכים להעצמת האחריות התאגידית, ובמאבק בשוחד עובדי ציבור זרים בארץ ובעולם

במסגרת זו, יזמו משרדי המשפטים והתמ"ת את כנס האחריות התאגידית והמאבק בשוחד אשר יערך בשבוע הבא בתל אביב. בכנס, שנועד לסייע במאמץ להטמעת העקרונות הנגזרים מחברותה של ישראל ב-OECD  בתחום האחריות התאגידית והמאבק בשוחד של עובדי ציבור זרים, צפויים לשאת דברים מזכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה, ד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל משרד המשפטים, שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת, מייק אבנר, סמנכ"ל בכיר, יועמ"ש ומזכיר החברה של קבוצת שטראוס ויו"ר הפורום העסקי לאחריות תאגידית של התאחדות התעשיינים, ושורה ארוכה של מרצים בכירים מישראל וממדינות ה – OECD.

ביקורו החוזר של מזכ"ל הארגון, מר אנחל גוריה, בישראל מסמן את מערכת היחסים האיתנה בין הארגון לבין ישראל. גוריה מכהן בתפקידו מאז שנת 2006. לפני כן, כיהן כשר האוצר של מכסיקו.

 

בשנת 2009 ישראל הצטרפה לאמנת ה-OECD למאבק בשוחד עובדי ציבור זרים בעסקות בינלאומיות, ובשנת 2011 הייתה שותפה לעדכון מסמך הקווים המנחים של הארגון לחברות רב-לאומיות. בכך למעשה סימנה ישראל את היותה חלק מקבוצת מדינות מצומצמת ואיכותית הדוגלת בסטנדרטים גבוהים במיוחד הנוגעים לאופי הסביבה העסקית ואופן הפעולה של חברות ישראליות מעבר לים. בתקופה האחרונה גדלה ההבנה בקרב חברות ואנשי עסקים שהצטרפותה של ישראל ל-OECD, אמנם מציבה חובות ודרישות, אך בד בבד היא גם פותחת דלתות ומעניקה חותמת כשרות לכלכלה הישראלית ולביצוע עסקים עם חברות ישראליות.

שרון קדמי, מנכ"ל משרד התמ"ת: "אחריות תאגידית הולכת ותופסת מקום גבוה בסדר העדיפויות של חברות וממשלות בעולם – מתוך רצון לחזק את האמון ההדדי בין התאגידים לבין החברה שבתוכה הם פועלים. אנו, כמשרד האמון הן על הקשר עם התעשייה והן על תחומים רבים שקשורים לאחריות התאגידית, כמו העבודה, מדיניות הגנת הצרכן ועוד, מאמינים כי יש לפעול לקידום המודעות לנושא".

מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף ציין כי הוא רואה את המאבק בשוחד לעובדי ציבור כחלק אינטגרלי מהמאבק בשחיתות באופן כללי. "אני סבור כי הישגים במאבק זה יביאו תועלת לאזרחי המדינה על ידי חיזוק שלטון החוק והכלכלה. גם המגזר העסקי הישראלי יוצא נשכר מההכרה בו כנוהג במדיניות שלclean business ".

דן קטריבס, ראש האגף לסחר-חוץ וקשרים בינ"ל בהתאחדות התעשיינים, טען כי "ישראל הפכה למוקד השקעות ופעילות של חברות זרות שמאמינות בכלכלה הישראלית ובהון האנושי שבה. אולם חשוב לנו שהחשיפה לשווקים חדשים ולהזדמנויות חדשות תעמוד בסטנדרטים גבוהים מבחינת ההתנהלות העסקית".

השארת תגובה