וייטנאם ואינדונזיה יעקפו את גרמניה

המשקים של המדינות הגובלות באוקיינוס ההודי יעקפו את המדינות המובילות באירופה בתוך 30 שנה. כך עולה ממחקר חדש של דויטשה בנק על עתיד הכלכלות. על פי התחזית, התוצר המקומי של אינדונזיה יעקוף את התמ"ג של גרמניה בשנת 2042, ווייטנאם תרשום הישג דומה בשנת 2050. שאר המדינות הגובלות באוקיינוס ההודי יגיעו לרמה של שליש עד שני שלישים מכלכלת גרמניה עד אמצע המאה הנוכחית. המחקר של דויטשה בנק סוקר את המדינות הבאות: פקיסטן, הודו, בנגלדש, מיאנמר, וייטנאם, הפיליפינים ואינדונזיה.  כך מציין העיתון לתחום המסחר והלוגיסטיקה "המטען".

בדויטשה בנק מציינים כי גוש המדינות האמור הציג גידול כלכלי יציב במהלך העשור האחרון, וכי רפורמות מבניות הנערכות בתקופה האחרונה עשויות להפוך את הכלכלות הגובלות באוקיינוס ההודי ל"כוכב הזוהר" של השווקים המתעוררים. "אפילו אם נצא מנקודת הנחה שהצמיחה הכלכלית של מדינות האזור תשמור על הקצב הקיים, הפער בין מדינות אלו לבין הכלכלות המובילות בעולם ייעלם כלא שהיה בעוד מספר עשורים", אומרים בדויטשה בנק.

הבנק הגרמני מסייג את התחזית ואומר שהיא תתממש רק אם יישמרו הגבולות הפתוחים של הכלכלה הגלובלית, ותימשך היציבות הפוליטית באסיה. כלכלני הבנק מציינים כי ניתן להבין מהנתונים מדוע טוענים היסטוריונים כי המאה ה-21 תהיה שייכת לאסיה, כמו שבמאות ה-19 וה-20 הדומיננטיות הייתה מנת חלקן של הכלכלות הגובלות באוקיינוס האטלנטי, ובראשן ארה"ב ובריטניה. "כתוצאה מעליית כוחה של סין והמשך השפעתה הרבה של ארה"ב, המאה ה-21 צפויה להיזכר כ"המאה הפסיפית", טוענים האנליסטים. "בהמשך לכך, ניתן לצפות שהמאה ה-22 תיקרא "המאה של האוקיינוס ההודי".

השארת תגובה