מורשעים בעבירות פיראטיות יירצו מאסר בסומליה

האו"ם מנסה ליצור תוכנית שתאפשר גם לשפוט פיראטים בסומליה. עד אז מאפשר החוק בינלאומי לשפוט אותם במדינות אחרות ולהעבירם למדינת הבית למאסר כך על פי העיתון port2port

המשרד לפשע ולסמים של האו"ם אישר שבדעתו להגלות 19 מורשעים בעבירות של פיראטיות לסומליה, כדי שירצו בה את עונשם. זאת לאחר שבתי הכלא באיי סיישל מלאים.

דובר מטעם האו"ם מסר שהצעד היה חלק מ"התוכנית הגדולה". הוא הוסיף, שהאו"ם מעוניין ליצור תוכנית, במסגרתה ירצו אנשים שהורשעו בעבירות של פיראטיות, את עונשם בסומליה, בה ייעשה מאמץ לקבוע מסגרת חוק שתוכל להעמיד אותם לדין. עד שתושלם התוכנית, מאפשר החוק הבינלאומי לשפוט פיראטים במדינות אחרות ולהעבירם לריצוי עונשם בסומליה.

הדובר הוסיף שישנו הבדל בין העונשים שמטילות מדינות על עבירה של פיראטיות: בעוד שבסומליה יכול העונש להגיע עד כדי 20 שנות מאסר, הרי שבמדינות כמו תימן יכול פיראט מורשע לרצות רק שבע שנות מאסר.

הדבר לא נעלם מעיני הפראטים. כך קוראת החבורה שלכדה כבת ערובה את האונייה "Leila" לשחרר ממאסר את חבריהם בתמורה לשחרור האונייה.

לדברי הדובר מטעם האו"ם, תוחלת החיים של בחור בסומליה היא בסביבות 45 שנה. אולם פיראט סומלי יכול להרוויח עד 10,000 דולר במשך מספר שבועות. זאת במדינה בה השכר הממוצע עומד על 6,000 דולר

השארת תגובה