שר התמ"ת שימחון שב מביקור באוסטרליה

שר התמ"ת מר שלום שמחון שב בימים אלו מביקור בן שבוע באוסטרליה- מדינת היבשת המזוהה ביותר עם הקנגורו, אך גם כלכלה חזקה וצומחת עם שפע הזדמנויות ליצואנים הישראלים. זהו הביקור הראשון של שר תמ"ת מישראל באוסטרליה מזה כ 3 עשורים. למרות הריחוק הגאוגרפי, מאופיינים היחסים המיוחדים בין המדינות בקשרי קהילה חזקים, חברות פוליטית ארוכת שנים וקשרי כלכלה וסחר איתנים.

לשר שימחון נלוותה משלחת בת 12 חברות ישראליות בתחומי הניו-מדיה, הברודקאסטינג והתקשורת.

 אוסטרליה הינה אחד השווקים היציבים ביותר בעולם והדבר בולט עוד יותר על רקע הכלכלה הגלובלית הרעועה. בין ישראל לאוסטרליה קיימים קשרים הדוקים בתחומי הסחר, הטכנולוגיה המו"פ והאקדמיה. הסחר בין המדינות צומח ונתוני הסחר של 2011 מצביעים על גידול של 21% בסך הסחר בין ישראל לאוסטרליה, אשר הסתכם בסך 875 מיליארד דולר.

.

בתמונה השר שימחון ומקבילו שר הסחר של אוסטרליה מר אמירסון.

שר התמ"ת קיים ביקור עמוס במיוחד שכלל כ 30 פגישות על פני 3 ערים כאשר הוא מלווה בראשי משרדו וכן במשלחת חברות ישראליות בתחום הניו מדיה. הביקור סייע בפתיחת דלתות עבור החברות הישראליות בענקיות התקשורת טלסטרה ואופטוס וכן בערוצי הטלויזיה הגדולים באוסטרליה- אי,בי.סי, ערוץ 9 ,ערוץ 10 וערוץ אס. בי. אס. כמו כן נערך בסדני סמינר בתחום טכנולוגיות ישראליות לתחום הברודקאסטינג בהשתתפות כ100 אנשי עסקים אוסטרלים.

בנוסף לפעילות מול הסקטור העיסקי קיים השר סדרת פגישות עם השרים האוסטרלים המקבילים: שר הסחר, שר התקשורת שר החקלאות ושר החדשנות והתעשיה, על מנת לדון בדרכים להעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות כאשר אחד הנושאים הבולטים שעל הפרק הינו חתירה להסכם מו"פ משותף.

המשלחת גם נפגשה עם נציגים בכירים מהנהלת שני בנקים מרכזיים באוסטרליה כדי להביאם לבחון טכנולוגיות ישראליות בתחום הפיננסים ואף הקמת מרכז מו"פ לתחום הבנקאות הפיננסית כפי שפתחו לאחרונה הבנקים הבין לאומיים סיטי ובארקליס.

בנוסף נערכו גם פגישות עם ראש ממשלת מדינת ויקטוריה וסגן ראש ממשלת מדינת ניו סאות ולש

.

בתמונה המשלחת הישראלית לאחר הפגישה עם סגן ראש ממשלת מדינת ניו סאות ולש מר אנדרו סטונר.

במהלך הביקור התקיים ארוע לקידום  תערוכת אגריטך לאיגודי החקלאים האוסטרלים בהשתתפות נציגי חברות ישראליות. כמו כן התקיימו מפגשים עם אגודות ידידות ועם ראשי הקהילה היהודית של סידני ומלבורן. השר שמחון ציין לטובה את היחס החם לישראל לו זכה במהלך ביקורו וקרא לחברות אוסטרליות לבוא ולהשקיע בישראל.

במישור המדיני, אוסטרליה הינה ידידת אמת של ישראל, והקהילה היהודית באוסטרליה הינה אחת מהקהילות התומכות והחמות ביותר כלפי ישראל בעולם.

את הביקור אירגנה הנספחות המסחרית של התמ"ת באוסטרליה בשיתוף עם שגרירות ישראל בקנברה ולשכות המסחר אוסטרליה-ישראל וישראל-אוסטרליה .

.

בתמונה: פגישה עם ראשי הקהילה היהודית בסדני.

סך היצוא הישראלי לאוסטרליה בשנת 2011 הסתכם ב 588 מיליון דולר ומשקף גידול של % 10 בהשוואה ל 2010. סך היבוא מאוסטרליה לישראל בשנת 2011 הסתכם ב 287 מיליון דולר ומשקף גידול של% 53 בהשוואה ל 2010. שנת 2011 מסמנת למעשה חזרה לרמות הסחר של 2008- טרום המשבר הכלכלי העולמי. ענפי היצוא העיקרים של אוסטרליה לישראל הינם מוצרים חקלאים (בעלי חיים ומוצרי בשר וכן מוצרי צמחים), מוצרים מינרלים (בעיקר פחם) ומתכות. ענפי היצוא העיקרים של ישראל לאוסטרליה הינם ציוד תקשורת, כימיקלים, מוצרי פלסטיק, מוצרי אבן ואבנים יקרות.

השארת תגובה