תוכנית המסגרת השביעית למחקר ופיתוח של האיחוד האירופי

הסקירה הוכנה על ידי משרד התמ"ת, המינהל לסחר חוץ.

תוכנית המסגרת למו"פ של האיחוד האירופי היא התוכנית הגדולה ביותר בעולם לשיתוף פעולה מדעי ותעשייתי. ישראל משתתפת בתוכנית זו במעמד של שותפה נלווית ונהנית מכל הזכויות של המדינות החברות בתוכנית. השתתפותה פותחת בפני גופים ישראלים שער להשתלבות אסטרטגית במסגרות המחקר, הפיתוח והשיווק של אירופה.

ישראל הצטרפה בשנת 1996 לתוכנית המו"פ הרביעית של האיחוד ומהווה כיום חברה בתוכנית המו"פ השביעית החלה על השנים 2007 – 2013. מאז ועד עתה, הצטרפותה של ישראל לתוכניות המסגרת פתחה בפני גורמי תעשיה ואקדמיה כר חסר תקדים בהיקפו לשיתופי פעולה עם גופים מקבילים באירופה. במשך תקופה של למעלה מעשור, נמנו למעלה מ-8000 השתתפויות ישראליות בהגשת הצעות ולמעלה מ-2,000 אושרו להשתתפות.  

היקף התקציב הכולל של תוכנית המסגרת השביעית עומד על 50 מיליארד אירו ל-7 שנים, מתוכם זכאיות חברות ישראליות למענקים בהיקף כולל של כ-700 מיליון יורו.

המינהלת הישראלית לתוכנית המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי הוקמה על ידי ממשלת ישראל ומופעלת על ידי משרדי התעשייה המסחר והתעסוקה (תמ"ת), משרד המדע, התרבות והספורט, הוועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), משרד האוצר ומשרד החוץ. 

השארת תגובה