משלחת חקלאית לאוסטרליה בתחום החיטה וגידולי השדה

משלחת חקלאית של איגוד מגדלי גידולי השדה והפלחה בישראל מבקרת בימים אלו באוסטרליה להידוק יחסי הסחר והמחקר החקלאי בין המדינות

משלחת חקלאית של איגוד מגדלי גידולי השדה והפלחה בישראל מבקרת בימים אלו באוסטרליה,  מטרתה העיקרית של המשלחת הינה הידוק קשרי מחקר ופיתוח עם המגדלים והמוסדות האוסטרלים כמו גם לימוד נושא החיטה באוסטרליה, שהיא אחת המדינות המתקדמות בעולם בתחום זה, החל משלב הגידול והקציר דרך הובלה ועד אחסון ושיווק.

אוסטרליה הינה אחת מ 5 יצואניות החיטה הגדולות בעולם ומייצאת חיטה בשווי של 4.7 מיליארד דולר בשנה ועפ"י נתוני 2009-2010 חיטה הינה היצוא החקלאי הגדול ביותר של אוסטרליה  וכי המדינה מייצאת כשני שליש מהתוצרת  (בסך 12 מיליון טון חיטה) ל 42 מדינות, העיקריות שבהן: אינדונזיה, אירן, יפן, דרום קוריאה ועירק וכן סין וויטנאם.

המשלחת הישראלית מונה 6 נציגים, מהם 5 מאיגוד מגדלי גידולי השדה והפלחה וכן נציגת משרד החקלאות. בראש המשלחת עומד אורי נעמתי מנכל איגוד המגדלים הישראלי והמשתתפים האחרים מיצגים את מגדלי עמק בית שאן ועמק הירדן, הנגב ואזור עין הנציב.

אורי נעמתי ציין כי בנוסף לנושא החיטה, המשלחת תתמקד גם בהיבטי גידול ושיווק ירקות לתעשייה ותבקר בחוות לגידול ירקות, בתחנות מחקר חקלאיות וכן באתרי טיפול שינוע ואריזת תבואות וכי למשלחת תכנית ביקור מקיפה הכוללת פגישות עם גופי ממשל, איגודים חקלאים ומכוני מחקר וכוללת הן את היבטי המדיניות ברמת הממשלה והן את היבטי הטכנולוגיה ברמת המגדלים.

בין היתר תיפגש המשלחת עם איגוד מגדלי התבואות, איגוד יצואני התבואות, ארגון החקלאים האוסטרלי, המחלקה לחקלאות באוניברסיטת סידני וכן עם משרד החקלאות הפדרלי ועם משרדי החקלאות של מדינת ויקטוריה ומדינת ניו סאות' ויילס לדיונים בנושא מדיניות קביעת מחירי התבואות, וכן שת"פ במו"פ חקלאי.

הסחר שבין ישראל ואוסטרליה עמד בשנת 2010 על סך 715 מליון דולר מתוך זה 528 מליון דולר יצוא ישראלי ו 187 מליון דולר יבוא מאוסטרליה.

המוצרים המובילים ביצוא לאוסטרליה הינם מוצרי תקשורת והיטק (24%) מוצרים של התעשיות הכימיות (23%) ואבנים ומתכות יקרות (14%).

המוצרים המובילים ביבוא מאוסטרליה הינם מינראלים (30%) בעלי חיים ומוצרים מבעלי חיים (30%) ומתכות (15%).

השארת תגובה