סקירות כלכליות ומדיניות של סין

משרד התמ"ת באמצעות הנספחות המסחרית בסין פרסמו לאחרונה סקירה מקיפה של הכלכלה הסינית והסחר שבין סין וישראל. הסקירה הכלכלית כוללת מגוון נושאים וסוגיות המאפיינות את המשק הסיני, החל מסוגיות מאקרו כלכליות כגון כלי מדיניות מרכזיים וסחר חוץ, וכלה בסוגיות ה"בוערות" בזירה הכלכלית המקומית, כגון תהליכי הפרטה, התחממות שווקים מקומיים ורפורמות ממשלתיות. בסקירה ישנה התייחסות נרחבת להשפעת תופעות כלכליות בשווקים בינאולמיים על סין. הסקירה גם כוללת מידע על יחסי הסחר הבילטראליים של ישראל וסין ומכילה נתוני סחר מרכזיים בין המדינות.

נושאים המפורטים בסקירה: כותרות מרכזיות ונתונים מאקרו-כלכליים בולטים לשנים 2009-2011, מדיניות ממשלתית כלכלית, תחזיות לשנים הבאות וסקירה נרחבת של טיוטת תוכנית החומש החדשה (ה-12). בנוסף, מצורפים הסברים אודות הון אנושי וחוק ההעסקה החדש, הנחיות ממשלתיות, חדשות להעדפת סקטורים כלכליים, שיטת המיסוי, עיקרי שיטת המיסוי החדשה (CIT), לצד נתוני סחר עדכניים בין סין לישראל ותיאור היסטוריית יחסיהן הבילטראליים.

להורדת הסקירה הכלכלית בעברית (עדכון אחרון: יולי 2011) לחץ/י כאן (PDF)

להורדת סקירה מקיפה אודות תוכנית החומש ה-12 (2011-2015) (עדכון אחרון: מאי 2011) בעברית לחץ/י כאן (PDF). לסקירה זו מצורף דו"ח המתאר את יעדיהן האסטרטגיים המרכזיים של הפרובינציות המובילות בסין לחמש השנים הקרובות, כמו גם נספח המתאר את המעגל התיכנוני של סין. להורדת יעדי הפרובינציות לחץ/י כאן. להורדת נספח המעגל התכנוני לחץ/י כאן.

הסקירה המדינית מאפשרת היכרות ראשונית עם המבנה הממשלתי בסין. הסקירה נפתחת בתקציר היסטורי שיש בידו כדי לסייע בהכרת יסודות המחשבה וההתנהלות הפוליטית בסין. בהמשך ישנו פירוט נהיר ומקוצר של המבנה הממשלתי-מפלגתי בסין ושל העקרונות והמגמות המרכזיות במדיניות החוץ שמנהל הממשל הסיני. בסקירה ניתן למצוא מידע נרחב על תפיסת סין את ישראל והמזרח התיכון, תאור התפתחות היחסים המדיניים בין סין וישראל, כמו גם את רעיונותיה המדיניים של סין העומדים מאחורי מדיניותה הכלכלית.

להורדת הסקירה המדינית בעברית (עדכון אחרון: ספטמבר 2010) לחץ/י כאן(PDF)

מדינות הודו וסין, מוגדרות כמדינות יעד בתוכניות העבודה של מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת,  זאת לאור הצמיחה הכלכלית המואצת שלהן וההזדמנויות העסקיות שהן טומנות בחובן. שורה של כלי סיוע גובשו במהלך השנים האחרונות במטרה לסייע לחברות ישראליות להעמיק את פעילותן בשווקים אלו, המציבים אתגרים עסקיים לא פשוטים לחברות הישראליות.

אחד מכלי הסיוע הללו הינה תוכנית חדשה הפונה לחברות בינוניות עד גדולות, עם היקף מכירות של 20 עד 200 מיליון ₪ ויצוא שנתי של לפחות 10% מהיקף המכירות, המעוניינות לפעול בשווקי הודו וסין ומסוגלות להתחייב למהלך ארוך טווח, כולל הקצאת משאבים גבוהים, במטרה לבסס את פעילותן בשווקי הודו וסין, למידע נוסף אודות התוכנית.

השארת תגובה