ראש ממשלת מדינת ניו סאות' ולס שבאוסטרליה מפגין תמיכה מלאה בישראל

בארי אופארל (Barry O’Farrell) ראש ממשלת מדינת ניו סאות ולש שבאוסטרליה היה אורח הכבוד בארוחת הצהריים של לשכת המסחר אוסטרליה ישראל בשבוע שעבר. אוסטרליה כידוע היא פדרציה בת 6 מדינות ושתי טריטוריות וניו סאות' ולש, שעיר הבירה שלה היא סדני, הינה המדינה המרכזית מבחינה כלכלית במדינה. אופארל הוא ראש מפלגת הליבראלים במדינה שחזרה לשלטון לאחר 16 שנות גלות באופוזיציה במהלכם הייתה בשלטון מפלגת הלייבור לשם דוגמא אופארל הינו מקביל בתפקידו למושל מדינה מרכזית בארה"ב.

בארוחת הצהריים המרשימה בהשתתפות מעל 500 איש מראשי הקהילה העסקית במדינה תיאר אופארל את "האני מאמין" שלו בנוגע להתפתחות כלכלית, צמיחה והשקעה בתשתיות בעיר סדני. "מטרתנו להחזיר את סדני להיות במקום הראשון" הכריז על רקע תשואות הקהל. בשנים האחרונות יש הטוענים שחל כרסום משמעותי באטרקטיביות של סדני למגורים ועסקים לאור יוקר המחיה ובעיות בזמינות דיור (נשמע מוכר?) בירוקרטיה ממשלתית והשקעות חסרות בתשתיות. אומנם אוסטרליה היא אומה אחת אבל בדומה לארה"ב, המדינות השונות באוסטרליה הינן בעלות מדיניות עצמאית אל מול הממשל המרכזי בקנברה כמעט בכל תחום משמעותי לחיי היום יום של האזרחים. החל מחינוך, בריאות ותחבורה ועד מערכת בתי משפט, משטרה ובתי סוהר.

למרות גודלה העצום של אוסטרליה ומיעוט יחסי של התושבים (22 מליון נפש על פני שטח הדומה לשטח ארה"ב ללא אלסקה, שם מתגוררים מעל 300 מליון נפש) יש בעיה של היצע קרקעות המגביל את הבניה וההשקעות בתשתיות תחבורה.

והנקודה הישראלית? אופארל נשאל על החרם שהכריזה מועצת העיר מריקוויל על תוצרת ישראלית בתחילת השנה. אופארל יזכר לטובה בקהילה הישראלית והיהודית כמי שלאחר שנבחר במרץ שנה זו לראשות הממשלה נתן הוראה חד משמעית למועצת העיר מריקוויל לבטל את ההחלטה ולא יפזר אותם על פי הסמכות הנתונה לו בחוק האוסטרלי, הוראה 'שהירוקים' מיוזמי המחאה ביצעו – הם אולי שונאים את ישראל אבל אוהבים יותר את כיסא ראש העיר. כאשר נשאל על אירוע זה בארוחת הצהריים אמר כי לתפיסתו תפקיד המועצות העירוניות לעסוק בעניני האזרחים כמו מים, ביוב וסביבה ולהשאיר את יחסי החוץ של אוסטרליה לאנשי משרד החוץ בקנברה, וקיבל על הכרזה זו סבב נוסף של מחיאות כפים סוערות.

לפני שאופארל התרווח על הכורסא לראיון סיפר בכיר אחר, גראהם בראדלי (Graham Bradley), על חויותיו מביקור בישראל שערך באפריל שנה זו בראשות משלחת אנשי עסקים שיצאה מאוסטרליה בארגון לשכת המסחר אוסטרליה ישראל.
בראדלי הוא כיום המנהיג העיסקי הבכיר ביותר באוסטרליה ומכהן כיו"ר מועצת העסקים של אוסטרליה שהוא ארגון הגג של העסקים במדינה. בראדלי מקביל איפה בתפקידו לשרגא ברוש בישראל – רק עם עניבה ובהבדלי סגנון קלים 🙂

בראדלי תיאר בחום יוצא דופן את חויותיו המצויינות מישראל, את התרשמותו מהסביבה העסקית, מהיזמות מהאנשים והנופים. גם את הציניות הישראלית שבה כל איש עסקים ישראלי  מבקר וקוטל את מדיניות הממשלה – פירש כדמוקרטיה אמיתית. בראדלי סיפר שכאשר ביקר על פסגת המצדה הוא פלט בהיסח הדעת "זה פשוט מדהים". אכן זה מאד יפה והמקום גם בעל היסטוריה ארוכה ענה מדריך התיירים הישראלי. "לא" ענה בראדלי "התכוונתי שאנו באמצע המדבר ויש לי קליטה מושלמת בבלקברי".

תודה על השימוש בתמונות ללשכת המסחר אוסטרליה ישראל

השארת תגובה