ועכשיו הציקלון 'יאזי'

לא ירדו המים שהציפו את מדינת קוינסלנד באוסטרליה ומכה חדשה ניתכת על תושבי המדינה – הציקלון 'יאזי'. הציקלון יאזי (שזה למעשה הוריקאן בחצי הכדור הדרומי) הינו בדרגה 5, אחד החזקים המתועדים בעשורים האחרונים (בכל העולם) והגדול והחזק שפגע אי פעם באוסטרליה. רוחות בנות 280 קמ"ש! וגלי ים עצומים הם רק חלק מהתפריט. הציקלון שלח (פעם שניה בחודש האחרון) מאות אלפי אוסטרלים למקלטים מאולתרים שהוקמו במבני ציבור (קניונים, תחנות רכבת). טרם התברר המחיר האנושי של הציקלון שפגע בחוף בלילה האחרון אך ברור שלפחות הנזק הכלכלי עצום, יש גם השפעה על הכלכלה העולמית בדמות עליית מחירי הסחורות (בעיקר סוכר שגדל במדינת קוינסלנד).

הציקלון הוא אחד משרשרת תופעות טבע חריגות הפוקדות את אוסטרליה בשבועות האחרונים בהם ניתן למנות את השיטפונות בקוינסלנד וויקטוריה, גל חום חריג באורכו ובעוצמתו בסידני ועכשיו הציקלון.

ממשלת אוסטרליה הכריזה בשבוע האחרון על הטלת מס מיוחד לכיסוי נזקי השיטפונות קוינסלנד, נראה שבשבוע הקרוב נראה עוד נזקים רבים במדינה גם מהציקלון יאזי. לקריאה נוספת על השיטפונות במדינת קוינסלנד כאן ועל המחיר הכלכלי של השיטפונות ניתן לקרוא כאן.

 השוואה בין סופות טרופיות משמעותיות מהשנים האחרונות שהתפרסמה בעיתון היומי 'האוסטרליאן'

תגובה אחת

  1. בננות ב 47 ש"ח לקילו? « אוסטרליה – יחב"ל על הזמן הגב

    […] הציקלון העזה 'יאזי' שפגעה לאחר השטפונות העזים במדינת קווינסלנד […]

השארת תגובה