המלון הפינתי האוסטרלי, אלכוהול והימורים.

מרבית המבנים במרכזי השכונות היותר ותיקות בעיר סדני הינם בני מעל 100 שנה. מרביתם ניבנו במהלך החצי השני של המאה התשע עשרה עם הגל השני של ההתרחבות האורבנית של העיר שהחלה לקלוט בעת ההיא מספרים גדלים והולכים של מהגרים חופשיים (שאינם אסירים). באותם ימים אפינג, רדפארן, אלכסנדריה, דאבל ביי, היו שמות של עיירות במרחק יום או יומים רכיבה ממרכז העיר הראשית סדני ואילו כיום, כמו בכל הגושים האורבניים הגדולים בעולם, נבלעו כל אותן עיירות ומושבות בגוש עירוני גדול – סדני רבתי.

"בימים ההם" כאשר גמיעת המרחק מסדני למריקויל ערכה יום רכיבה (בניגוד ל10 דקות נסיעה כיום על הכביש המהיר A1) הוקמו מלונות דרכים במרכזי כל אותם מקומות ישוב ובקומת הכניסה של כל המלון ומלון נמצא המוסד האוסטרלי המפואר ביותר של כל הזמנים – הפאב!

עברו להם השנים ומרכבות הסוסים נעלמו מהעולם ואיתן הצורך במלונות המרוחקים, כמו שאין מלונות ברמלה ובאזור נסגרו להם המלונות באותן שכונות פרופריה של סדני, אולם הפאבים נשארו גם נשארו – ואל האלכוהול הצטרף חבר ידוע, זוג המלווה יחדיו את המין האנושי כבר שנים רבות – הימורים!

וכך על הקיר בחוץ נשאר רק השלט הישן המכריז על 'מלון' אך בפנים לא חדרים וגם לא שירות חדרים. חדרי הימורים ספוני עץ כבד ונחלים של בירה אוסטרלית טובה מול מסכים של 80 אינטץ המשדרים את משחק הקריקט האחרון שבין נבחרת קראצ'י לנבחרת מלבורן. כנראה צריך להולד באוסטרליה כדי להבין את המשחק הזה שנערך 5 ימים! וכלום לא קורה בו, אבל זה כבר סיפור לפוסט אחר.

כמה תמונות נבחרות מהמלונות הפינתיים של סדני, תמיד אותו בניין פינתי מלבנים אדומות עם הסככה העבה – לא מחליפים מותג מנצח

2 תגובות

  1. הלה, סידני, אוסטרליה הגב

    הבנתי (על פי הלונלי פלנט לסידני) שהקשר בין הימורים לאלכוהול קצת שונה פה מאשר במקומות אחרים. בשל רישיון האלכוהול היקר משתלם לבעל הפאב לשים מכונת פוקר בפאב כדי לממן את הבירה, וכך למרבה הצער 20% ממכונות הפוקר בעולם נמצאות באוסטרליה.
    נ"ב בפורים האחרון אצלנו בבית הכנסת הגישו בירה מכבי, 4.9% אלכוהול טעימים מאוד…

  2. udigonen הגב

    תודה הילה, קשר מעניין שלא הייתי מודע אליו

השארת תגובה