תיקו-משתק בבחירות הפדראליות באוסטרליה

הבחירות הפדראליות שהתקיימו באוסטרליה ביום שבת 21.8.2010 הסתיימו מבלי שאחת המפלגות זכתה ברוב בפרלמנט. מצב חוסר הודאות של 'הרכבת הקואליציה' המוכר לנו היטב מכל מערכות הבחירות האחרונות בישראל – חדש לאוסטרלים. זאת הפעם הראשונה מזה מעל 70 שנה שבה אין לאף מפלגה רוב מוחלט של מעל 75 מושבים בפרלמנט (המונה 150 מושבים). במצב זה כוח רב עובר למפלגות 'לשון המאזניים' הקטנות. שתי המפלגות הגדולות מנהלות משא ומתן קדחתני עם נציג מפלגת הירוקים ושלושת הנציגים העצמאיים בפרלמנט. המשא ומתן (המתנהל בכל ערוץ אפשרי – הן בכלי המדיה והן בערוצים ישירים או חשאיים) מכניס חוסר ודאות רבה לזירה הפוליטית וממנה מקרין לזירה הכלכלית. המפלגות הגדולות שונות בגישתן למספר סוגיות יסוד בכלכלה האוסטרלית שהחשובות בהן הינן נושא מיסוי חברות הכרייה (מס הכרייה היה אחד הגורמים העיקריים לחוסר השקט הפוליטי העובר על אוסטרליה בחודשים האחרונים – ראו פוסט כאן) ונושא רשת התקשורת הלאומית החדשה בפס רחב (NBN).

זה המקום לציין כי הבחירות באוסטרליה הינן חובה (קנס בסך 50$ ניתן לאזרח שלא ימלא חובה זו) והן ארכו מעל שבועיים כאשר תושבי קהילות מבודדות או אזרחים בחו"ל יכלו להצביע באמצעות הדואר. הבחירות התקיימו בשבת ולכן גם לקהילה היהודית באוסטרליה ניתנה האפשרות להצביע מוקדם יותר בקלפיות מיוחדות.

תוצאות הבחירות האחרונות באוסטרליה היו ייחודיות בנושאים נוספים מעבר לתוצאותהן, הנציג  הצעיר ביותר בתולדות אוסטרליה Wyatt Roy רק בן 20 יתפוס את מקומו בבית הנבחרים מטעם המפלגה הליבראלית כאשר תורכב הקואליציה, ובמיוחד ראויה לציון העובדה כי זאת הפעם הראשונה שבה יכהן נציג אבוריג’יני בבית הנבחרים. לפרטים נוספים באתר הבחירות האוסטרלי של רשת ABC.

2 תגובות

  1. ראש ממשלת אוסטרליה ג’וליה גילארד נאמה בפני לשכת המסחר אוסטרליה – ישראל « יחב"ל על הזמן הגב

    […] להרכיב קואליציה עם מפלגות עצמאיות ומפלגת הירוקים (למידע נוסף על הבחירות […]

  2. ראש ממשלת אוסטרליה ג’וליה גילארד נאמה בפני לשכת המסחר אוסטרליה – ישראל « גלובלי הגב

    […] להרכיב קואליציה עם מפלגות עצמאיות ומפלגת הירוקים (למידע נוסף על הבחירות […]

השארת תגובה