תוכנית הבידוד האוסטרלית

במסגרת תוכנית התמריצים האוסטרלית נכללו 2.45 מליארד דולר בבידוד בתים. הרעיון היה פשוט וסביר, עבודות הבידוד יספקו קודם כל תעסוקה לאלפי מתקינים ועובדיים זמניים, יזינו תעשייה מקומית (אם כי מרבית חומרי הבידוד מיובאים מסין) וגם יחסכו באנרגיה לחימום ומיזוג הבתים – נשמע הגיוני?

תוכנית הבידוד הפכה לסיוט פוליטי, הנדסי וכי חשוב  – אנושי.   

כפי הנראה, מעצבי התוכנית לא הכינו היטב את שעורי הבית שלהם, גל של מקרי מוות ושריפות בתים שפרץ עקב התוכנית עורר דיון ציבורי ער וביקורת נוקבת על הממשלה. מסתבר כי בידוד ביריעות פלסטית גרם לקצרים חשמליים בכבלים שעברו בתיקרה כמו גם בידוד שלא תוכנן טוב גרם להתחממות יתר של גופי תאורה בתקרה, התוצאה הייתה שריפות שאף גבו מחיר בנפש.

120 שריפות פרצו עקב התקנת הבידוד, 10,000 מקרי התחשמלות, 8 מקרי מוות. דוח בדיקה פנימי שהוכן עבור הממשלה מעריך כי 1.1 מליון בתים בודדו תחת התוכנית מהם 50,000 הותקנו שלא כשורה. 8,000 תלונות התקבלו במוקד הממשלתי שנפתח עקב הדיון הציבורי בנושא. עצירת התוכנית יצרה בעייה חדשה, יבואנים רבים נתקעו עם מלאים עצומים של חומרי בידוד בשווי מליוני דולרים שאף אחד לא רוצה להתקין בבית.

אז אחרי שתוכנית הבידוד נכשלה נאלצה הממשלה לצאת בתוכנית חדשה, בטיחות בבידוד

די מדהים כיצד תוכנית עידוד כלכלית שבאופן רגיל לא הייתה מקבלת יותר מכמה שורות בעיתון הופכת בן לילה לנושא פוליטי חם ואם הדיווחים נכונים, אף למקרי מוות.

השארת תגובה