הארגון הימי הבין לאומי IMO ביחס לישראל – בין גינוי להוקרה

כל העולם נגדנו? אף אחד לא מבין אותנו? בכלל לא בטוח.

בעוד האו"ם מטיך סנקציות כלכליות על איראן (צעד קיצוני מנקודת מבט של הארגון) הרי שישראל מתקבלת לארגון הבין לאומי היוקרתי ביותר OECD, ולא משנה מה משמעות הכניסה בפועל – לפחות מבחינה הצהרתית יש כאן חשיבות עצומה. בעוד שטוריקה מנסה להשיג גינוי לפעולת צה"ל בהשתלטות על המשט לעזה בארגון האו"מי המקצועי IMO הרי שאנו זוכים להוקרה.

להלן מהעיתונות המקצועית בתחום התובלה העיתון האינטרנטי המטען והעיתון Port2Port:

"בהמשך לאירועי המשט לעזה, לפני כשבוע עם פתיחתו בלונדון של כינוס ה-IMO, הארגון הימי הבינלאומי שפועל במסגרת האו"ם, ניסתה טורקיה ליצור תקדים במועצת הארגון – גינוי לישראל והטלת סנקציות ימיות. לא די בכך שטורקיה ביקשה את כינוסה הדחוף של מועצת הביטחון של האו"ם, היא, בתמיכת איראן ומדינות ערב, ביקשה לקיים דיון ב-IMO בהתנהגות הישראלית בהקשר למשט לעזה, שלדעתה היה בו מעשה בלתי חוקי של תפיסת אניות בלב ים ופגיעה בנוסעים, וככזה ביקשה שהמועצה תגנה את הפעולה ותטיל סנקציה ימית על ישראל".
"…עם זאת הדיון עצמו במקום גינוי קיבלנו הוקרה. ארגון הספנות הבינלאומי (IMO) הכריז באותו הבכנס בלונדון על צבא ההגנה לישראל כמי שיזכה באות ההוקרה הגבוה ביותר של הארגון על גילוי אומץ לב יוצא דופן בהצלת חיים בלב ים. האות המיוחד יוענק לצה"ל בחודש הבא על ידי האסיפה הכללית של הארגון בלונדון. אות ההוקרה המיוחד ניתן לצה"ל בעקבות הצלה של שישה ימאים של אניית מטען זרה שטבעה מול חופי לבנון בחודש דצמבר 2009. מדובר באנייה SALLA-2 שנשאה את דגל טוגו והייתה בדרכה מיוון לנמל חיפה. האנייה נקלעה למצוקה בים הסוער וטבעה במרחק של 90 קילומטר מחופי ישראל, סמוך לעיר הלבנונית צור. במבצע אמיץ ומסוכן הצילו לוחמי צה"ל ויחידת החילוץ 669 של חיל האוויר שישה ימאים אוקראינים ששהו במים שעות ארוכות, תוך שהם נאבקים בגלים הגבוהים ובמזג האוויר הקשה ששרר באזור. צוותי לוחמים של צה"ל השתלשלו באמצעות כבלים לים, למרות הרוח העזה והגלים הגבוהים ותוך סיכון חייהם העלו למסוקים את כל הניצולים. המבצע נערך בשיתוף רספ"ן.

אות ארגון הספנות הבינלאומי ניתן אחת לכמה שנים במקרים מיוחדים של גילוי אומץ לב יוצא דופן בהצלת חיים בים. חילוץ הימאים האוקראינים בדצמבר האחרון על ידי צה"ל הוא אחד מעשרה מקרים בעולם הזוכים לקבל את האות המיוחד".

תגובה אחת

  1. דויד הגב

    הרבה דובר על הפער בין "רטוריקה ומעשה", על הדימוי העצמי של הישראלי כ"חלש ומוכה" כנגד התדמית ההפוכה לחלוטין של הישראלי החזק בעולם, לעתים גם האלים.

    זה כנראה אחד מתוצרי הלוואי.

השארת תגובה