אוסטרליה במיתון- ועכשיו זה כמעט רשמי

אוסטרליה במיתון- ועכשיו זה כמעט רשמי לאחר שנתוני הרבעון האחרון של שנת 2008 עבור המשק האוסטרלי הראו קצב צמיחה שלילי של כ 0.5% (רבעון ראשון של צמיחה שלילית לאחר 8 שנות צמיחה רצופות) ולאחר שהצפי לנתוני רבעון ראשון של 2009 הינו שלילי גם כן, הרי שאוסטרליה צפויה לגלוש באופן רשמי למיתון וזאת לאחר 17 שנים מאד המיתון של שנת 1992. אגב, הריבית הרשמית באוסטרליה כפי שנקבעה על ידי הבנק המרכזי עומדת על 3.25% פחות ממחציתה טרום ספטמבר 2008. (עד סוף הרבעון השלישי של 2008 התמודד הבנק המרכזי האוסטרלי עם לחצים אינפלציוניים על ידי העלאת הריבית אל מעל 7%).

הנתונים המסחריים לתחילת השנה מראים כי גם היצוא האוסטרלי צונח. היצוא האוסטרלי ירד במהלך החודשיים הראשונים של 2009 בכמעט רבע. צניחה חדה נרשמה ביצוא לתאילנד (60%!) וכן להודו ויפן. אוסטרליה הינה אחת מספקיות הברזל הגדולות לתעשיית הרכב היפנית, יצוא הרכב היפני צנח בסדרי גודל של 50% (תלוי ביצרנים ובדגמים) ואחת ההשפעות הישירות של צניחה זו הינה על יצוא עפרות הברזל מאוסטרליה ליפן.
נקודות האור היחידה ביצוא האוסטרלי הינו היצוא לסין אשר עדין רושם צמיחה חיובית ולמספר שווקים משניים יותר כגון השוק הישראלי שגם אליו רשם היצוא האוסטרלי צמיחה קלה.

השארת תגובה