אוסטרליה מזנקת בדירוג הפיננסי והופכת למרכז הפיננסי המדורג שני בעולם

אוסטרליה טיפסה תשעה שלבים מהמקום ה-11 ב-2008 עד למקום השני בעולם ב-2009 כמרכז פיננסי, זאת על פי דירוג הפורום הכלכלי העולמי (WEF) של מרכזים פיננסיים בעולם.

אוסטרליה היתה המדינה היחידה בחמשת המקומות הראשונים שרשמה עלייה בניקוד שלה, וגם ייצגה את העלייה הגדולה ביותר לעומת הדירוגים אשתקד.

הדו"ח על 55 האיזורים הממוקדים ביותר בעולם מבחינה פיננסית העלה את בריטניה מהמקום השני לראשון והוריד את ארה"ב מהמקום הראשון לשלישי, כששתי המדינות משיגות ניקודים נמוכים יותר מאלה של אשתקד, לאחר שהמשבר הכלכלי חשף את החולשות שלהן.

סינגפור והונג קונג תפסו את המקומות הרביעי והחמישי, בעוד שצרפת וגרמניה יצאו שתיהן מהעשירייה המובילה.

שיטת הדירוג מביאה בחשבון 120 משתנים, לרבות גודלם ועומקם של שוקי ההון.

הפיתוח הפיננסי נתפס כגורם מכריע לצמיחה כלכלית נרחבת יותר ורווחה ושגשוג גדולים יותר. הפורום של WEF גם ציין כי מדינות שמדי פעם פוקדים אותם משברים כלכליים, עדיין השיגו צמיחה פיננסית כוללת גבוהה יותר מאשר אלה שבהן שוררים תנאים פיננסיים יציבים יותר.

ארבעת הבנקים הגדולים של אוסטרליה קיבלו הכרה בינלאומית נוספת באוקטובר, לאחר שארבעתם קיבלו דירוג AA. הם נמצאים עכשיו בין תשעת הבנקים מתוך 100 הבנקים המובילים בעולם עם דירוג AA או גבוה מזה.

הבנקים האוסטרליים התמודדו עם המשבר הכלכלי העולמי בצורה טובה יותר מאשר בנקים במדינות רבות, זאת הודות לתקני זהירות גבוהים יותר, התמקדות בפעילויות מקומיות במגמות הרווחות וחשיפה מוגבלת לביטחונות חיצוניים.

מקור: investbrisbane.com.au

השארת תגובה